Száz oldtimer autóval rajtol a Total Chrono Classic szombaton az Országalmától

Szeptember 23-án, szombaton több mint száz veteránautó és különleges youngtimer indul az Országalmától Balatonlelle felé. Felbukkan majd a rallypályák hajdani ördöge, a Renault R5 Turbo, de láthatjuk a gyártása idején a világ leggyorsabb autóját a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL-t valamint az amerikai luxust négy keréken, a Lincoln Continentalt is. A 300 km hosszú, változatos útvonalon tizenkét ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett.
2017.09.20. 10:15 |
Száz oldtimer autóval rajtol a Total Chrono Classic szombaton az Országalmától

Hatodik alkalommal találkoznak Székesfehérváron a Total Chrono Classic futam résztvevői szeptember 23-án, szombaton. Már reggel 7.30 órától érkeznek az ország minden szegletéből a makulátlan állapotban lévő oldtimerek az Alba Pláza mellé. A rajt 9 órától, az Országalma mellett felállított rajtkapu alatt zajlik majd, ahol minden résztvevőt bemutat a szakértő műsorvezető. A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nemcsak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak és „érezhetőek”. (Ideiglenes útlezárások Fehérváron a túraverseny miatt.)

Így rajtolt tavaly a Chrono Classic

Útvonal
Minden évben más az útvonal, izgalmas helyszínekkel bővül idén is a túra. A díszes fehérvári start után Fejér és Tolna megye útjait érintve kanyarodnak az autók a somogyi dombok felé, érintik a dégi kastélyt és Tamásiban a fürdőt, majd Kaposvár főterén töltik az ebédidejüket. A megyeszékhely környékén még kalandoznak egy kicsit, Bonnyán a halastavaknál kifújják magukat, Szántódpusztán pedig teljesítik utolsó ügyességi szakaszukat, majd befutnak a jachtkikötőbe Balatonlellén BL befutó előtt.

Túraverseny
A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és -sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő párosnak – vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködniük egymással, az autóval és mechanikus stopperórájukkal; hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent – a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben.

Résztvevők
A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-től 1998-ig: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Chevrolet, Citroën, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Lada, Lincoln, Maserati, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Skoda, Volkswagen és Volvo is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh páros is vállalta a hosszú utazást a túra kedvéért, tovább színesítve a mezőnyt.

Néhány különleges résztvevő:

Mercedes-Benz 300 SL – 1954
A 300 SL, művésznevén a "sirályszárnyú" vagy "Gullwing" modellt 50 autós újságíró, konstruktőr és egyéb szakember 2000-ben az évszázad sportkocsijává választotta a Motor Klassik című elismert veterános szaklap által tartott szavazáson. Ebből a példányból tíznél kevesebb készült, mert az úgynevezett „rudge” kereket és az 5 sebességes váltót csak kevés darabszámmal gyártották. A tulajdonos tudomása szerint az autót az USA-ban versenyekre használták, és egy ilyen során a '80-as években összetörték. Azonban 2013-ban az alapoktól kezdve teljesen felújították, és azóta eredeti állapotban pompázik.

Lincoln Continental Mark IV. – 1974
A típust 1972-1976-ig gyártották, a Ford Motor Company luxus autója volt. Az autó teljesen eredeti kívül és belül egyaránt, igazán jól megőrizték az utókor számára és jelenlegi tulajdonosa is nagy becsben tarja. Ez a példány a legmagasabb szintű és legritkább Gold Luxory Group felszereltséggel készült, így ma is könnyen vetekszik a luxusautók felszereltségével. A 7500 ccm-s motorja lágyan és finoman jár, futóműve hangtalanul suhan az úton.

Volkswagen T1 Samba – 1962
1949-ben gördült ki a gyár kapuján az első Transporter, hivatalos nevén a Typ2. Mivel hajlított üveget még nem tudtak gyártani, ezért kettéosztották a szélvédőt és így alakították ki az áramvonalas elejét az autónak. A Transporter különleges DeLux személyszállító változata a 23 ablakos Samba.

Renault R5 Turbo – 1984
Mindössze 3575 darab készült a ’80-as évek méregzsákjából, amelyeket alapvetően a rallyversenyek homologizációs darabszáma miatt készítettek. Az eredeti 5-ös Renault-ban a motor az autó orrában helyezkedett el, de ebbe a Turbóba már középmotoros felépítés és gyakorlatilag minden elemében a versenycélokat szolgáló alkatrészek kerültek. A típus több vb-futamot nyert Jean Ragnottival és Magyarországon is bajnoki címhez segítette örökös bajnokunkat, Ferjáncz Attilát, dr. Tandari Jánossal az oldalán.

Támogatók:
A verseny névadója a Total. A cég a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata és a világ élvonalába tartozó vegyszergyártó. Több mint 130 országában működik, és közel 97 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A Total Chrono Classic támogatója Székesfehérvár Megyei Jogú Város, az AsiaCenter, a Pásztor csoport, a BL Yachtclub és a Veterán Autó és Motor.

Befutó:
Immár hatodik éve a BL Yachtclub & Apartments a Total Chrono Classic befutó helyszíne. A déli parton, Balatonlelle központjában, közvetlenül a vízparton található, mely nem más, mint egy kikötő, egy YachtClub, egy luxusvillákkal teli ősfás park, medencék, fövenyes partszakasz és nem utolsó sorban a Balaton feledhetetlen látványa. Hitvallásuk, hogy a Balaton rugaszkodjon el a nyár-lángos-strand szavaktól, mert a Balatonon nemcsak két hónap a szezon, ezért egész éves nyitvatartással és változatos programokkal várják vendégeiket az év 365 napján. Sok rendezvényük közül a Total Chrono Classic az egyik legfontosabb.

Látványos nézői helyszínek:
Az autók percenként követik egymást, a táblázat az első autó érkezését jelöli és az utolsó távozásának várható időpontját. Érdemes az első autó érkezéséhez igazítani az autók megtekintését. A túraversenyt megelőző napon, Budapesten, az AsiaCenter parkolójában is megfordul a mezőny egy része, ahol előregisztráció zajlik majd.

További információ:
Majosházi Péter és Magyar Andrea szervezők
Tel: 20/321-0858, 30/688-4120