-
Június 15-én nyit a strand
A Csitáry G. Emil Uszoda strandja 2024. június 15-én, szombat reggel 8 órától nyitja meg a kapuit, és várja a vendégeket minden nap 8 és 19 óra között. Az üzemeltető Városgondnokság ebben az évben nem emeli a belépőjegyek és bérletek árait. A strand egészen 2024. szeptember 1-jén vasárnapig lesz majd nyitva.
2024.05.14. -
Belvárosi Parkolóház
Székesfehérvár egyetlen parkolóháza, a Távírda utcában található és most fontos lépést tett a megújuló energiák kihasználása terén. A Belváros Parkolóház tetőfelületére egy 42 kW-os napelem rendszer került, amely az épületet képes annyi árammal ellátni, hogy zölden működhessen, így az autók elektromos töltése is ezentúl környezetbarát módon történhet.
2024.05.14. -
Quimbi az Arénában
Június 15-én az első arénakoncertnek is részesei lehetünk Székesfehérváron. A Quimby érkezik az Alba Arénába, ahol az idén 33 éves zenekar ikonikus dalai is megszólalnak majd.
2024.05.14. -
Új étterem az Arénában
Menüztető gyorséttermi jelleggel megnyílt az Alba Aréna új étterme. Hagyományos finomságokkal – levesekkel, főételekkel, desszertekkel – várják a vendégeket hétköznapokon 11 és 15 óra között. Helyszíni fogyasztásra és elvitelre is van lehetőség, fizetni készpénzzel, bankkártyával és jövő héttől már SZÉP-kártyával is lehet.
2024.05.13.
Retro-hétvége - különleges mozdonyok közlekedtek Fehérvárról a Balaton északi partjára
Számos vasútbarát látogatott hétvégén a fehérvári vasútállomásra, ahol Púpos (M40) Nohab (M61) és Szergej (M62) mozdonyokokat lehetett látni.
A Púpos becenevet a géptérből kimagasló vezetőfülke formája miatt kapta az M40 dízelmozdony, amelyet a Ganz-MÁVAG a MÁV megrendelésére készített 1963 és 1970 között.
1992-ben kezdődött a fokozatos selejtezésük, jelenleg még huszonöt darab van szolgálatban.
1954-ben a svéd NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére.
A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria.
A NOHAB mozdonyok megbízhatósága legendás, Szicíliától Norvégiáig máig rendszeres használatban vannak.
Az M62-t, azaz a „Szergej”-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. A típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.
A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdettől használták személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
Az M62 sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg Magyarországon mintegy nyolcvan darab van állományban, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Szeged, Záhony, Budapest-Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc és Debrecen között elosztva.
Érdekesség, hogy 1999 és 2007 között harmincnégy „Szergej” motorcserés felújítást kapott, az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Ezeket a mozdonyokat Székesfehérvár, Szombathely, Miskolc és Debrecen között osztották el.