Rendkívüli települési támogatás ügyleírás

2018.01.04. |

Rendkívüli települési támogatás

Támogatás célja:    Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyeknek.

 

Mi minősül létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondnak: (a támogatás jogcímei)

                                

                                 Ha a jogosult

  1. a) önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon gondoskodni nem tud, vagy

 

  1. b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorul,

 

  1. ba) a lakhatást veszélyeztető elemi kár elszenvedése okán keletkezett kiadás, vagy
  2. bb) az elhunyt személy eltemettetésével kapcsolatosan felmerült kiadás, vagy
  3. bc) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásával összefüggésben keletkezett kiadás, vagy
  4. bd) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása okán felmerült kiadás, vagy
  5. be) a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadás.

                                 vagy

 

  1. c) gyermeke hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul, vagy

 

  1. d) továbbtanuló fiatal felnőtt hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul.

 

Hatáskör gyakorlója:               Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármestere

 

Ki igényelheti a támogatást:    A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy jogosult előterjeszteni.

 

Támogatottak köre:                 Székesfehérvár Megyei Jogú Város közigazgatási területén a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény hatálya alá tartozó személyek.

 

Jogosultság ellenőrzése:           A közös háztartásban élő közeli hozzátartozók/gondozó család jövedelmi helyzetének, valamint rendkívüli élethelyzetének vizsgálata alapján.

 

                                                   A támogatás megállapítására - a b) pont bb) alpontja kivételével - csak környezettanulmány elkészítését követően kerülhet sor!

 

Kérelem előterjesztése:            a kérelem az év közben bármikor benyújtható

 

Támogatás fajtája:                   jogcímenként eltérő mértékű pénzben nyújtott támogatás

 

Eljárási illeték mértéke:           Az eljárás költség- és illetékmentes

 

Ügyintézési határidő:               - 15 nap,

                                                   - a b) pont bb) alpont szerinti jogcímen nyújtott rendkívüli települési támogatás esetében 8 nap

 

Csatoltandó dokumentumok: - kérelmező részéről hiánytalanul kitöltött a Rendelet 6. számú mellékletében rögzített Formanyomtatvány,

                                                   - Kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről szóló hivatalos igazolásokat (munkabér, alkalmi munkavégzésből származó jövedelem, nyugdíjszerű ellátás, álláskeresési ellátás, gyermektartásdíj),

                                                   - vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó jövedelméről szóló hivatalos igazolást, tételes havi bontásban,

                                                   - 16. életévét betöltött gyermek esetében az érvényes tanulói/hallgatói jogviszony igazolása a tagozat megjelölésével,

                                                   - a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, valamint a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági döntést/gyámhivatal által felvett jegyzőkönyvet a gyermek szülői felügyeleti jogának gyakorlásáról,

                                                   - egyedülállóság tényére vonatkozó a Rendelet 3. számú mellékletében rögzített nyilatkozat,

                                                   - jogcímenként eltérő rendkívüli élethelyzet igazolása (Rendelet 73. §-76. §).

 

Az eljárás során alkalmazott jogszabályok:

                                                   - az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,

                                                   - a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,

                                                   - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény,

                                                   - a pénzbeli és természetben nyújtott szociális-, család- és gyermekvédelmi ellátások biztosításának szabályairól szóló 10/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelet.

 

Kérelem előterjesztése:            Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztály Igazgatási Iroda Ügyfélszolgálatán (Székesfehérvár, Kossuth Lajos utca) személyesen vagy postai úton.

 

Ügyfélfogadás helye és ideje:  Székesfehérvár, Kossuth Lajos utca (Ügyfélszolgálat)

                                                  

                                                   Hétfő: 800-1600

                                                   Kedd: 800-1600

                                                   Szerda: 800-1800

                                                   Csütörtök: 800-1600

                                                   Péntek: 800-1200