Pályázatot írt ki középiskolák részére az Oktatási Minisztérium multimédiás eszközök beszerzésére

 Multimédiás prezentációs eszközökre és műholdas adatszórásra írt ki pályázatot az oktatási és az informatikai tárca középiskolák számára. A 4,6 milliárd forintos pályázat célja, hogy az iskolák a multimédiás eszközök segítségével javítsák az oktatás színvonalát.

2004.01.09. 10:20 |

 Multimédiás prezentációs eszközökre és műholdas adatszórásra írt ki pályázatot az oktatási és az informatikai tárca középiskolák számára. A 4,6 milliárd forintos pályázat célja, hogy az iskolák a multimédiás eszközök segítségével javítsák az oktatás színvonalát.

 Az Informatikai és Hírközlési, valamint az Oktatási Minisztérium összesen 4,6 milliárd forint értékben írt ki pályázatokat középiskolák számára, az intézmények multimédiás prezentációs eszközökre és műholdas, szélessávú kapcsolatra, valamint vevőberendezésre kaphatnak vissza nem térítendő támogatást.

 A magyar középiskolák kevesebb mint 10 százalékának van hordozható számítógépe, projektort (multimédiás kivetítő) pedig az intézmények alig több mint egyötöde használ - derül ki az Oktatási Minisztérium felméréséből. Magyar Bálint oktatási miniszter szerint az informatikai eszközök alkalmazása érdekesebbé teszi a tanulást és megkönnyíti az ismeretek elmélyítését. A miniszter csütörtökön beszámolt egy angliai vizsgálat eredményeiről is, amely szerint a diákok természettudományi és nyelvi tárgyakban nyújtott teljesítménye sokkal jobb azokban az iskolákban, ahol az oktatásban multimédiás eszközöket alkalmaznak.

 Magyar Bálint elmondta, hogy ma a magyar háztartások körülbelül 18 százalékában használnak számítógépet és internetet, míg ez az arány Nyugat-Európában 56 százalék. A gépek amortizációját is figyelembe véve évi 400 ezer számítógép eladásával zárkózhatnánk fel erre a szintre. A Sulinet Expressz programban tavaly 60 ezer számítógép került a magyar családokhoz, ez a korábbi adatokhoz képest jelentős növekedés, a felzárkózáshoz azonban kevés - hangsúlyozta a miniszter. A kormány ezért azt tervezi, hogy kiszélesíti azoknak a körét, akik kedvezményesen vásárolhatnak Sulinet Expressz-termékeket.

 A Közhálóprogramnak köszönhetően 2005 végére minden közoktatási intézményben szélessávon netezhetnek a diákok, azonban megfelelő felszereltségű számítástechnikai labor híján sok intézmény nem tudná kihasználni a szélessávú elérést. Az iskolák 35 százalékában egyáltalán nincs számítástechnika-terem. A Közhálóprogram hálózatbővítésétől függően idén körülbelül ezer iskola kapja meg a labor kialakításához szükséges eszközöket: hét számítógépet, egy szervert, nyomtatót, digitális fényképezőgépet, scannert és a belső hálózat kialakításához szükséges eszközöket. 

Magyarország

  1. Történelemből érettségiznek

    Középszinten három órán át, emelt szinten pedig négy órán keresztül írják a diákok a történelem érettségit szerdán. A középszintű töriérettségi első részében a rövid feladatok többek között a kereszténység elterjedésével, a barokk stílussal és az ipari forradalommal foglalkoznak,  az esszé témái között az angol alkotmányos monarchia és a második világháború kirobbanása is szerepel.

    2024.05.08.
  2. Elkezdődött a matekérettségi

    A matekvizsgákkal folytatódik a 2024-es érettségi szezon, több mint 75 ezren írásbeliznek közép- vagy emelt szinten. A középszintű írásbelin összesen 100 pontot lehet összegyűjteni: az első feladatrészben maximum 30, a másodikban pedig maximum 70 pontot szerezhetnek a diákok.

    2024.05.07.
  3. Soha többé

    A holokauszt az egész magyar társadalom, az egész világ legnagyobb tragédiája volt, soha többé nem engedhetjük meg, hogy az akkor történtek valaha is megismétlődjenek - hangsúlyozta Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn az auschwitzi egykori náci német haláltáborban.

    2024.05.06.
  4. Új feladattípusok a magyarérettségin

    Hétfő délelőtt 9 órakor elindult az idei érettségi szezon írásbeli része, az első kötelező vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom. Ez az első olyan vizsga, amin már a 2020-as Nemzeti Alaptanterv szerint kérik számon a tanulókat, és aminek a feladatlapjai emiatt máshogy épülnek fel, mint korábban.

    2024.05.06.