-
Szemerei Sándor köszöntése
"Az a legnagyobb hiba az életben, ha nem tudod, hogy mi a hibád." – vallja Szemerei Sándor, aki 90 évnyi élettapasztalatot tudhat már a háta mögött. Kerek születésnapja alkalmából kedden Róth Péter alpolgármester köszöntötte őt székesfehérvári otthonában.
2024.05.28. -
KÉPES program 2024.
2024-ben is folytatódik a KÉPES, azaz a Közösségi Értékteremtő Program – Együtt Székesfehérvárért! összefogás a székesfehérvári általános iskolák megújításáért. Az idei évben a Tóvárosi Általános Iskola diákjai vehetnek majd birtokba megújult iskolaudvart, a kodályosok pedig okostanteremmel lesznek gazdagabbak.
2024.05.28. -
Új képző központot építenek
Új oktatási központot épít a Strabag Fehérváron, a Mura utcában, annak érdekében, hogy a cég fejlessze saját dolgozónak műszaki tudását és hatékonyabbá tegye a munkavégzést. Az alapkövet ugyan csak ma rakták le, az év végére már el is készülhet az új épület.
2024.05.29. -
Folytatódik a KÉPES Program
A Tóvárosi Általános Iskola udvarának felújításával és a Kodály iskolába létrehozott okostanterem létrehozásával folytatódik a KÉPES program.
2024.05.28.
Pályaorientációs fórumon tanácskoztak az életpálya-tanácsadás kérdéseiről Fehérváron
„A pályaorientáció jelentőségét Székesfehérváron erősen hangsúlyozzuk. Büszkék vagyunk arra a programra, amelyet a Székesfehérvári Szakképzési Centrummal és az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karával közösen készítettünk néhány esztendővel ezelőtt.
A program fő eleme, hogy a fiatalok minél korábban, - akár már az általános iskola alsó tagozatában - megismerkedjenek azokkal a képességeikkel, kompetenciáikkal, amelyek által a pályaválasztás könnyebbé válik.
Gyakran találkozunk olyan fiatalokkal, akik nyolcadikos korukban eldöntöttek valamilyen irányt, aztán kilencedikben-tizedikben azt tapasztalták, hogy ez mégsem az ő útjuk. Ráadásul gimnáziumból szakgimnáziumba, illetőleg fordítva nehéz intézményt váltani, ezért is nagyon fontos, hogy ezzel a programmal minél több intézményben tudjuk ezt a programot megismertetni. De sok egyetemistával is találkozunk, akik elindultak valamilyen irányba, azután az első vagy a második félévben azt látták, hogy ez nem az ő pályájuk.
Ebben a döntésben próbálunk segíteni, - az önkormányzat hathatós anyagi segítségével - a Tóth István-Tóth Terézia Ösztöndíjon keresztül.
Igyekszünk a programban résztvevő pedagógusok munkáját is segíteni, kollégáink továbbra is várják a javaslatokat, a célunk közös, az, hogy a fiatalok magabiztos pályaválasztás során találják meg azt a szakmát, amellyel tudnak boldogulni.
Természetesen leginkább azt szeretnénk, ha fiataljaink itt, Székesfehérváron találnák meg a jövőjüket.” - hangsúlyozta köszöntőjében Mészáros Attila, alpolgármester, aki köszönetet mondott a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal munkatársainak, hogy Székesfehérvárra is elhozták a szakmai roadshow programját.
A szeminárium résztvevőit Szűcsné Szabó Katalin, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal főosztályvezetője is köszöntötte, majd „A pályaorientáció aktualitásai” címmel a nyitóelőadást Visztenvelt Andrea, a Szent István Egyetem megbízott tanszékvezetője tartotta.
„Ez itt a pálya!” címmel Fűrész István, a Székesfehérvári Szakképzési Centrum pályaorientációs szakértője mutatta be a közösen kidolgozott jó gyakorlat egyik modulját.
Az önismereti kérdőívek mellett például temperamentum vizsgálatok vezettek a kiértékelés eredményeihez. A CHOICEs adatbázis 597 foglalkozás követelményrendszerét veszi alapul, tematikus kérdőíveket alkalmaz a személyes jellemzők közléséhez, és fokozatosan szűri ki azokat a pályákat, amik nem illeszkednek egy személyiséghez, érdeklődés, temperamentum és egyéb jellemzők alapján. A tantárgyakhoz való viszonyt is vizsgálja, de a számszerű tanulmányi eredményt nem.
A program elvégzése mindössze néhány egy-két órás elfoglaltságot jelent a diákoknak, jól átlátható és egyszerű kezelési felülettel rendelkezik, és kezelhető számú, öt-hat ajánlatot fogalmaz meg.
A Kilátó Központ Pályaorientációs és Munkaerőpiaci Fejlesztő Központ tevékenységét Katona Miklós, igazgató mutatta be, majd irányított csoportmunka és megbeszélések következtek.