Nyáron elkészül - már a szalagkorlátot építik és festik a burkolati jeleket az új elkerülőn

Az új nyomvonalon 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épülő elkerülő út gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr,  illetve a 8 sz. főút irányába. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában 2014-ben kezdődött a székesfehérvári elkerülő út építése és idén nyáron már használhatják az autósok az új, székesfehérvári nyugati elkerülő utat.
2016.05.24. 15:14 |
Az új nyomvonalon 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épülő elkerülő út gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr,  illetve a 8 sz. főút irányába. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában 2014-ben kezdődött a székesfehérvári elkerülő út építése.
KÉPGALÉRIA - nézze meg hogyan állnak az új elkerülő építésével!

Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja-patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek: az egyiket elválási csomópontként a már megépült 8 sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi-árok közelében, a másikat csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához. Az elkerülő út átadását követően nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól is. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a – főleg a nyári időszakra jellemző – dugók, a zajterhelés a környéken jelentősen mérséklődik.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy a közlekedés minden nagyvárosban, így Székesfehérváron is kulcskérdés, a nyugati elkerülő megépítése nemcsak a térség, hanem a nemzet gazdaságának szempontjából is fontos feladat. „A különböző városrészek összekötése, vagy éppen tehermentesítése és az átmenő forgalom Belvárosból való kivezetése szempontjából is nagyon fontos ez a beruházás. Számos felépítmény került kialakításra, ami szintén nagyfokú szakmai odafigyelést igényelt és ez a fejlesztés segít az Aszalvölgyi-árok térségének vízrendezésében is. Sok korábbi ígéret után idén nyárra elkészül a befejező szakasz, köszönjük mindenki türelmét, a NIF munkáját, és reméljük, hogy az intermodális központ beruházással folytatódik az együttműködés, a közös munka a fehérvári közlekedésfejlesztésben. Székesfehérvár folytatja az útépítést: a következő nagyberuházás a déli elkerülőt fogja érinteni.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzáfűzte: „A beruházás jelenleg 93%-on áll. A műtárgyak teljesen elkészültek, a kivitelező a befejező munkálatokat végzi: kopóréteg-építést, szalagkorlát-kihelyezést, burkolati jelek festését, forgalomtechnikai táblázást, humuszolást, növénytelepítést. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben. Az építés az ütemterv szerint halad, az elkerülő út a nyári időszakban forgalomba helyezhető.
Törő Gábor országgyűlési képviselő örömét fejezte ki az érintett városrészek forgalmi és környezetvédelmi tehermentesítését illetően: „Egy olyan folyamat lezárása előtt állunk, aminek mind Székesfehérvár, mind Fejér megye hasznát látja. A kormány mindent elkövet annak érdekében, hogy az útfelújítás folytatódjon, uniós és hazai forrásokat is beépítve a költségvetésbe. Az alsóbbrendű utak fejlesztése is tervben van – meggyőződésem, hogy ezzel az intézményeink, térségi központjaink gyorsabban elérhetőek, nagyobb biztonsággal megközelíthetőek lesznek.” – fogalmazott az országgyűlési képviselő.
A helyszínbejáráson jelen volt Brájer Éva és Szigli István önkormányzati képviselő. Szigli István külön kifejezte, hogy Feketehegy-Szárazrét városrésze és a közép-dunántúli régió közlekedésében is jelentős szerepet tölt majd be a nyugati elkerülő, amelyet a közeljövőben használhatnak az autósok.  

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.