Közgyűlés - Koronás Park lehet a volt Vidámpark helyén, marad a jelenlegi buszközlekedés

  A közgyűlés döntött bölcsődevezetők és óvodavezetők kinevezéséről és arról is, hogy a Vidámpark területén létre kívánja hozni a Koronás Parkot, ami a tervek szerint fontos turisztikai látványossága lesz Székesfehérvárnak. Az 1,8 ha-os terület a fejlesztést követően szervesen kapcsolódhat a Rózsaligethez és a Csónakázó tóhoz. A közgyűlés egyhangúlag hagyta jóvá az önkormányzat és az Alba Volán között kötendő megállapodást, így 2012 december 31-ig marad a jelenlegi buszmenetrend és csak jövőre lehetnek változások.
2012.08.17. 08:18 |
 A közgyűlés döntött bölcsődevezetők és óvodavezetők kinevezéséről és arról is, hogy a Vidámpark területén létre kívánja hozni a Koronás Parkot, ami a tervek szerint fontos turisztikai látványossága lesz Székesfehérvárnak. A megvalósításra pályázatot nyújt be a város az Új Széchenyi Terv keretében.
A képviselők döntöttek a 3. számú Bölcsődében a bölcsődevezető kiválasztásáról, miután az előző vezető közalkalmazotti jogviszonya augusztus 31-i hatállyal megszűnik. Pajor Istvánnét egyhangú döntéssel választották meg, megbízása 2017 augusztus 31-ig tart. A 7. számú Bölcsődében hasonló helyzet állt elő, az új bölcsődevezető itt Vargáné Keresztes Valéria lesz, szintén egyhangú döntéssel. Óvodavezetői megbízásról is döntöttek a képviselők, az Árpád Úti Óvoda intézmény vezetőjének Neubauer Jánosnét választotta meg a közgyűlés.
 Az Új Széchenyi Terv keretében írták ki a „Turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztése a konvergencia régiókban” című pályázatot. A kiírásnak köszönhetően a Vidámpark területén létre jöhet a „Koronás Park”, ennek megvalósítására pályázatot nyújt be az önkormányzat. Az indoklásban elhangzott, hogy a Vidámpark tökéletes helyszín egy olyan fejlesztésre, amely mind a székesfehérváriak, mind az idelátogató turisták számára zöldövezetben nyújthat pihenést, feltöltődést, miközben a város történelmével, kulturális értékeivel ismerkedhetnek meg. A „Koronás Park” a mai kor gyermekének, fiataljainak és az érdeklődő felnőtteknek nyújthat a modern eszközök, innovatív megoldások segítségével múzeumokon kívüli kulturális élményt. Az 1,8 ha-os terület a fejlesztést követően szervesen kapcsolódhat a Rózsaligethez és a Csónakázó tóhoz, ezzel is hangsúlyozva a terület egységét. A tervek szerint a székesfehérváriak mindennapjaiba természetes térként beépülhet a „Koronás Park”, ahol szívesen játszanak, pihennek, míg a városunkba látogató vendégek számára „megnyújthatjuk” a belvárost úgy, hogy kellemes környezetben ismerkedhetnek történelmi örökségünkkel. A beruházás becsült költsége bruttó 283 millió Ft.

Marad a jelenlegi buszközlekedés - továbbra is várják az észrevételeket az újhoz
 
  A közgyűlés egyhangúlag hagyta jóvá az önkormányzat és az Alba Volán között kötendő megállapodást, így 2012 december 31-ig marad a jelenlegi buszmenetrend és csak jövőre lehetnek változások. A legfontosabb eredmény, hogy a város és a Volán között nem lesz semmilyen visszamenőleges anyagi követelés „A jövőre nézve még számos teendő van, hogy tartósan fenntartható legyen a tömegközlekedés finanszírozása.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere a döntés kapcsán.
 
 A kialakult probléma háttere, hogy 2006-ban kormányzati döntések nyomán az állam a saját cégeinek nem adta oda az általa biztosított kedvezményeket. Ezt a veszteséget eddig kizárólag az önkormányzatokkal akarták megfizettetni. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen összességében 1,7 milliárd hiány keletkezett, ami már a napi szolgáltatást is veszélyeztette. Sikerült eljutni az Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel egy olyan finanszírozási javaslatig, ami megoldást jelent: a vagyonkezelő és a Volán közel 900 millió forintot utólag finanszírozna a hiányból, a városnak pedig 830 milliót kellene ütemezetten, kamatmentesen fizetnie. A megállapodás megkötése után az önkormányzat azonnal 200 millió forintot átutal az Alba Volánnak és a megállapodás szerint a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt törleszti a város önkormányzata. A fenntartható tömegközlekedés érdekében pedig az eddigi 100-110 milliós éves támogatás helyett 224 millió forinttal támogatja a közösségi közlekedés működtetését és feltételül szabja a szolgáltatás fenntartását.
 
 Bóka Viktor jegyző a napirend kapcsán kiemelte, hogy a fehervar.hu honlapon, a Facebook-os hozzászólásokból is látszott, hogy a nevüket vállaló, valódi emberek valódi problémái kerültek felszínre az új menetrend kapcsán. Sokan kifogásolták, hogy gyermekeiket nehezebben tudják elvinni óvodába, nem tudnak majd hazajönni munkahelyükről. Az észrevételeket fel is dolgozták és több esetben módosult is a menetrend. Arra bíztatott mindenkit, hogy továbbra is írják le, küldjék el javaslataikat a fehérváriak, egy jobb és használhatóbb buszközlekedés érdekében.
 
Cser-Palkovics András polgármester hozzászólásában arról beszélt, hogy magával a hálózattal kapcsolatban nem érkezett negatív észrevétel, azonban a menetrenddel kapcsolatban sok kritika, észrevétel és javaslat érkezett több fórumon is. Az új buszközlekedés hálózatáról nem lesz vita, azonban a menetrend problémáit kezelni kell és muszáj megvizsgálni a helyközi járatok bekapcsolását a helyi közlekedésbe is, ami szolgáltatás növekedést jelentene. Meg kell vizsgálni a buszállományt is, hogy alkalmas-e a költségcsökkentésre. Új buszokat pedig pályázati forrásokból lehet majd beszerezni. A következő hetekben azon kell a város és az Alba Volán szakembereinek dolgozniuk, hogy egy jó menetrendet használhassanak a fehérváriak. Ezzel a megállapodással a múltat le tudjuk zárni, meg tudunk menteni majd 200 munkahelyet és egy olyan szolgáltatást tehetünk le az asztalra, ami a fehérváriak igényeinek megfelelő lesz – emelte ki a város polgármestere.