-
Lányok Napja április 25-én
Különleges programösszeállítással várják a középiskolás fiatalokat a Lányok Napján, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az április 25-én, csütörtökön 8.30 és 13.00 óra között zajló eseményre a belépés ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
2024.04.19. -
Biztos tudás és karrier
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek csütörtökön az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak. A duális napon elhangzott, hogy az Óbudai Egyetem végzett hallgatók átlagos elhelyezkedési ideje kevesebb mint egy hónap.
2024.04.18. -
Duális információs nap
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak.
2024.04.18. -
Munkába állt az új gázmotor
Új, hatékonyabb és környezetkímélőbb gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A fejlesztés közel 430 millió forintból valósult meg.
2024.04.18.
Munkásgyűlésen találkozott a város polgármestere az Alba Volán buszsofőreivel
Sajtónyilvános munkásgyűlésen a helyi járatokondolgo zó buszsofőrökkel találkozott dr. Cser-Palkovics András polgármester csütörtökön délelőtt az Alba Volán Börgöndi úti telephelyén, melyen Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója is ott volt. Mint mondta a vagyonkezelővel és a Volánnal körvonalazódó megállapodás lehetőséget ad arra, hogy időt nyerve át lehet gondolni egy az igényeknek megfelelő és finanszírozható városi tömegközlekedést.
2012.08.16. 11:17 |
Sajtónyilvános munkásgyűlésen a helyi járatokon dolgozó buszsofőrökkel találkozott dr. Cser-Palkovics András polgármester csütörtökön délelőtt az Alba Volán Börgöndi úti telephelyén, melyen Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója is ott volt. Mint mondta a vagyonkezelővel és a Volánnal körvonalazódó megállapodás lehetőséget ad arra, hogy időt nyerve át lehet gondolni egy az igényeknek megfelelő és finanszírozható városi tömegközlekedést.
Elhangzott, hogy még 2006-2007-ben született egy rossz kormányzati döntés melynek nyomán az állam a saját cégeinek nem adta oda az általa biztosított kedvezményeket. Ezt a veszteséget eddig kizárólag az önkormányzatokkal akarták megfizettetni. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen összességében 1,7 milliárd hiány keletkezett, ami már a napi szolgáltatást is veszélyeztette. Szerencsére sikerült eljutni az Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel egy olyan finanszírozási javaslatig, ami megoldást jelent: a vagyonkezelő és a Volán közel 900 millió forintot utólag finanszírozna a hiányból, a városnak pedig 830 milliót kellene ütemezetten, kamatmentesen fizetnie – mondta a város polgármestere.
A mélypont az volt, amikor 2012 szeptember elsejével az Alba Volán Zrt felmondta a városi buszközlekedés működtetésére vonatkozó szerződést, azonban most szerencsére eljutottunk odáig, hogy egy olyan megállapodás körvonalazódik, mely megnyugtatóan rendezheti a helyzetet. Úgy gondolom, hogy olyan közösségi közlekedésnek kell működnie a városban, amit egy közösségi tulajdonban lévő vállalat végez – emelte ki dr. Cser-Palkovics András.
2012 december 31-től visszamenőlegesen a város és az Alba Volán között nem lesz semmilyen követelés – hangzott el a munkásgyűlésen. A megállapodás megkötése után az önkormányzat azonnal 200 millió forintot átutal az Alba Volánnak és a megállapodás szerint a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt törleszti a város önkormányzata. A fenntartható tömegközlekedés érdekében pedig az eddigi 100-110 milliós éves támogatás helyett 224 millió forinttal támogatja a közösségi közlekedés működtetését és feltételül szabja a szolgáltatás fenntartását.
A menetrenddel kapcsolatban a város polgármestere kiemelte, hogy „időt nyertünk arra, hogy át lehessen gondolni, hogy az igényeknek megfelelően milyen tömegközlekedést lehet működtetni. Arra kérem a szakembereket, hogy október 31-ig az új hálózat és menetrend figyelembevételével tegyenek le egy olyan javaslatot, mely fenntartható és jó szolgáltatást biztosít a városban.”
Cser-Palkovics András megköszönte mindenkinek a munkáját, akinek része volt abban, hogy eljutott az Alba Volán és a város önkormányzata egy megnyugtató megoldásig. A tömegközlekedés veszteségének finanszírozásával illetve a BKV illetve a vidéki városok tömegközlekedéséhez való állami hozzájárulásról elmondta, hogy fehérvári polgárként nem a fővárosi közösségi közlekedés, hanem az Alba Volán problémái a fontosak. Mint mondta „nem kérünk többet csak egyenlő finanszírozást.”