Az ügyfelekért dolgozunk, őket szolgáljuk - interjú Dancs Norbert járási hivatalvezetővel

 A szolgáltató jellegű munkamorált szeretné meghonosítani a januártól működő Székesfehérvári Járási Hivatalban a decemberben kinevezett vezető. Dancs Norbert közel két évtizede dolgozik a közigazgatásban és az a célja, hogy az átalakított államigazgatásnak köszönhetően az ügyfelek elégedetten távozzanak a hivatalból. Mi, járási köztisztviselők a huszonkét település lakóiért vagyunk, értjük a dolgunkat és az ügyfelekért dolgozunk, őket szolgáljuk.
2012.12.29. 17:30 |
 A szolgáltató jellegű munkamorált szeretné meghonosítani a januártól működő Székesfehérvári Járási Hivatalban a decemberben kinevezett vezető. Dancs Norbert közel két évtizede dolgozik a közigazgatásban és az a célja, hogy az átalakított államigazgatásnak köszönhetően az ügyfelek elégedetten távozzanak a hivatalból.

A Székesfehérvári Járási Hivatal felépítése (összlétszám 225 fő)
  - Okmányirodai Osztály
  - Székesfehérvári Járási Gyámhivatal
  - Székesfehérvári Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal
  - Hatósági Osztály
  - Működést Támogató Osztály
  - Abai Kirendeltség
  - Seregélyesi Kirendeltség
  - Szakigazgatási Szervek:
  - Székesfehérvári Járási Hivatal Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Szakigazgatási Szerve
  - Székesfehérvári Járási Földhivatal
  - Székesfehérvári Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltsége
  - Székesfehérvári Járási Népegészségügyi Intézet

Készen áll már a Székesfehérvári Járási Hivatal az ügyfelek fogadására?
 
 Igen, hiszen az előkészítő munka már hónapokkal ezelőtt elkezdődött. A Fejér Megyei Kormányhivatal és a székesfehérvári önkormányzat közreműködésével a tárgyi- és a személyi feltételek is adottak ahhoz, hogy januárban zökkenőmentesen kezdődhessen a munka a járási hivatalban. A város polgármesteri hivatalától nyolcvannyolc kolléga érkezett hozzánk, számukra az újévben csak a munkavégzés helye változik meg, a közigazgatási feladatok és a szolgáltató jelleg ugyanis megmarad. Nem aggódom a januári váltás miatt, hiszen az új munkatársak az önkormányzatnál kiválóan dolgoztak és nagy tapasztalattal rendelkeznek. A struktúra átalakítására csak a jogszabályi módosítások miatt volt szükség. A székesfehérvári járáshoz tartozó települések önkormányzataitól huszonkilenc kiválóan képzett kolléga érkezik, és a Székesfehérvári Önkormányzat mellett a községi önkormányzatok is irodabútorokkal és technikai eszközökkel támogatják az új hivatal kialakítását.
 
Hogyan épül fel a Székesfehérvári Járási Hivatal?
 
 A központi hivatal, az úgynevezett törzshivatal Székesfehérváron, a Honvéd utca 8. szám alatt lesz megtalálható. A másik ügyintézési hely az Okmányirodában, a Koch László utca 4/b földszintjén, illetve első emeletén, a Gyámhivatalban lesz elérhető, de a Gyámhivatal a tervek szerint februárig átköltözik a Honvéd utcába. Mivel az okmányirodai és a gyámhivatali ügyintézés a közigazgatás fontos területei, ezért a hivatal munkatársai az ügyfeleket folyamatosan tájékoztatják arról, hogy a régi kollégákat mikor és hol tudják elérni.
Lesz-e a járásban a székesfehérvári hivatalon kívül más ügyintézési hely?
 
Tekintettel arra, hogy az ország egyik legnagyobb járásáról van szó - Székesfehérvár mellett huszonegy másik település tartozik ide - két kirendeltséggel kezdjük meg a munkát. Az egyik kihelyezett hivatal Seregélyesen, a polgármesteri hivatallal szemben lévő épületben lesz. A másik kirendeltséget Abán, a polgármesteri hivatalban érhetik el az ügyfelek. Itt évek óta működik egy okmányiroda, amely szervezetileg átkerül a székesfehérvári járáshoz, de Tácról, Csőszről, Soponyáról, Kálozról és természetesen Abáról tisztelettel várjuk majd a lakókat, hogy itt indítsák meg az ügyintézést. Így elérhetővé válik, hogy csak az iratok vándorolnak a városba - lehetőség szerint elektronikusan - nem pedig az ügyfél.
 
Mi mindent intézhetünk januártól a járási hivatalokban?
 
A járási hivatalokhoz kerülnek az előbb említett okmányirodai feladatok, a gyámhivatal és lesz egy hatósági osztályunk is, amelynél a szociális és egyéb igazgatási feladatok kerülnek megoldásra. Nagyon fontos változás, hogy hivatalunkban működni fog egy építés- és örökségvédelmi ügyekkel foglalkozó részleg is, az építésügyi hatáskör hat járásra vonatkozik, az örökségvédelem tekintetében pedig mind a kilenc megyei járásban fogja ellátni feladatait.
 
Teljesen átalakul a magyar közigazgatás rendszere és ebben a változásban a járási hivatalokra nagy feladat hárul. Miért döntött úgy, hogy elfogadja a vezetői felkérést?
 
A családomban jó néhányan dolgoztak, dolgoznak köztisztviselőként, köztük az édesanyám is, és tőlük láttam a jó mintát, hogy hogyan lehet emberségesen, a közösség érdekeit szem előtt tartva és a jogszabályokat betartva másokon segíteni. Én tizenhét éve dolgozom a közigazgatásban, a diplomák megszerzése után kerültem be ebbe a világba és az utóbbi kilenc esztendőben vezetőként, jegyzőként illetve körjegyzőként végeztem a munkámat. De előtte is a járás illetékességi területén dolgoztam, a megyei önkormányzatnál, a földhivatalnál, majd az úrhidai, csőszi valamint táci polgármesteri hivatalban. Nagyon nagy kihívás a járási hivatal vezetése, a családommal egyeztetve azonban úgy döntöttem, hogy az elmúlt évek tapasztalataira építkezve a következdő időszakot a székesfehérváriak és a környékben élők szolgálatában fogom eltölteni.
 
Milyennek szeretné látni a Székesfehérvári Járási Hivatalt?
 
Reményeim szerint a közvetlen kollégáim egy jól működő csapatot alkotnak, olyat, amelynek tagjai megbeszélik, majd gyorsan megoldják a felmerülő problémákat. Társhivatalaink évek óta magas színvonalon látják el feladataikat, ezért nagyon nehéz dolgunk lesz, de abban bízom, hogy ez a szakmaiság nálunk is meglesz. Az a cél, hogy a lakosság érezze, hogy mi, járási köztisztviselők a huszonkét település lakóiért vagyunk, értjük a dolgunkat, értük dolgozunk és őket szolgáljuk.