Az év első felében elkezdődik a vasútállomás felújítása

 Az év első felében várhatóak a székesfehérvári állomás átépítésének kiviteli tenderei. Székesfehérvár állomás az V. páneurópai korridor, illetve a Budapest-Déli pályaudvar - Murakeresztúr vasútvonal legfontosabb elágazó állomása, a Közép-Dunántúl legnagyobb vasúti csomópontja. Az állomási vágányhálózat és a biztosítóberendezés elavult állapota szükségessé teszi a teljes átépítést. A korszerűsítés során egyszerűsítik a vágányhálózatot, megszüntetik a feleslegessé vált és már nem használt teherpályaudvari vágányokat, az utasbiztonság érdekében új utasperonokat alakítanak ki. A munkákkal befejeződne a székesfehérvári csomópont komplex megújítása.
2005.01.24. 09:07 |

 Az év első felében várhatóak a székesfehérvári állomás átépítésének kiviteli tenderei. Székesfehérvár állomás az V. páneurópai korridor, illetve a Budapest-Déli pályaudvar - Murakeresztúr vasútvonal legfontosabb elágazó állomása, a Közép-Dunántúl legnagyobb vasúti csomópontja. Az állomási vágányhálózat és a biztosítóberendezés elavult állapota szükségessé teszi a teljes átépítést. A korszerűsítés során egyszerűsítik a vágányhálózatot, megszüntetik a feleslegessé vált és már nem használt teherpályaudvari vágányokat, az utasbiztonság érdekében új utasperonokat alakítanak ki. A munkákkal befejeződne a székesfehérvári csomópont komplex megújítása.

 A MÁV stratégiai célkitűzésének megvalósításához szükséges a vasúti pályák felújítása, korszerűsítése. Elsődleges feladat a páneurópai közlekedési folyosókon, a törzshálózaton a sebesség- és tengelyterhelés korlátozás nélküli közlekedés biztosítása. A MÁV Rt. 8600 kilométeres vonalhálózatának közel felét teszi ki az a törzshálózat, ahol a vasúti szállítási teljesítmények 80 százaléka realizálódik. A versenyképesség és a minőségi szolgáltatások javítása megköveteli ezen fővonalak megújítását.    

 

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.