-
21 suli a Diáknapokon
Több mint hétszáz diák nevezett a több év kihagyás után idén újra megvalósuló Fehérvári Diáknapokra: április 16–20. között a város diákjai tizenkét művészeti kategóriában, több mint háromszáz produkcióval és alkotással mérik össze tudásukat. A legnépszerűbb kategória a vers- és prózaírás: a zsűri negyvenhárom alkotást fog elbírálni.
2024.03.28. -
Viktória Pódium áprilisban
A keddcsináló kulturmix minden hónap első keddjén várja az érdeklődőket a Viktória Rehabilitációs Központ nagytermében. A színvonalas, színes program egyben barátkozás egymással és város kulturális sokszínűségével. A programsorozat tizennegyedik estjére április 2-án, kedden 18 órakor kerül sor.
2024.03.28. -
Kik énekelnek a legszebben?
Ketten, hárman, vagy többen együtt énekelve mutathatták meg tehetségüket a diákok a Kodály Iskolában. A társaséneklési versenyt idén Bartók Béla születésnapjához kapcsolódóan rendezték meg az intézményben.
2024.03.27. -
Bennfentest
Bennfentest néven izgalmas beszélgetéssorozatot indítottak a belvárosi Csendes-ülős és az ARSO együttműködésében. A program első vendége Dobszay Péter, az ARSO művészeti vezetője volt, akitől szabadon kérdezhetett a közönség.
2024.03.27.
Web 2.0 - mi újság az interneten? Interjú Galambos Dániel internet szakértővel
Manapság gyakran hallani az internettel kapcsolatban a web 2.0 kifejezést. Hódítanak a videó-megosztó oldalak, a közösségi site-ok, a blogok. Maga az internetező is egyre inkább beleszólhat az internet tartalmi alakításába. Galambos Dániel internet szakértőt kérdeztük, hogy mi is tulajdonképpen a web 2.0, milyen újdonságok és változások történtek a fehérvári honlapokat illetően, de arra is választ kaptunk, hogy nem mindenhol olyan népszerű a Google, mint nálunk. Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala, amik mindegyik e a szekesfehervar.lap.hu-ról is elérhető.
2007.02.05. 07:57 |
Manapság gyakran hallani az internettel kapcsolatban a web 2.0 kifejezést. Hódítanak a videó-megosztó oldalak, a közösségi site-ok, a blogok. Maga az internetező is egyre inkább beleszólhat az internet tartalmi alakításába. Galambos Dániel internet szakértő kérdeztük 2007 elején azokról a trendekről, amik mostanában jellemzik az internet világát.
Kezdjük az elején, mi is az a web 2.0?
A web 2.0 kifejezés olyan második generációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek - vagyis a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. Ellentétben a korábbi, első és másfeledik generációs szolgáltatásokkal, amelyeknél a tartalmat a szolgáltatást nyújtó fél biztosította (például a portáloknál), a webkettes szolgáltatásoknál a szerver gazdája csak a keretrendszert biztosítja, a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel vagy hozzák létre…. A tartalom létrehozását a böngészővel végzik, akár különösebb informatikai ismeret nélkül.
Fenti definíció egyébként maga is egy web 2.0-ás termékből, a Wikipedia.hu –ból származik. Egy olyan internetes exikonról van szó, amit bárki szerkeszthet, bárki kiegészíthet új szócikkel. A web 2.0 egyébként már nem új dolog a neten, hiszen a magyar internet egyik leglátogatottabb portálja, a Startlap, már 2001. óta ebben a modellben működik: önkéntes szerkesztők üzemeltetik a lap.hu oldalait.
Mi a helyzet nemzetközi szinten? Mindenki Google –t használ?
Igen, a Google „mindent visz”, Magyarországon is ezt használják legtöbben, csak néhány országban sikerült megszorítania más, helyi keresőknek.
Magyarországon is van egy erős, tematikus kereső, a Startlap mellette, ami jól kiegészíti a kulcsszavas keresést. Ha egy bizonyos témakörben keresgélsz, és még nem tudod pontosan mit keresel, akkor a Startlap alkalmasabb a nézelődésre. Néha okosabb tud lenni, hiszen a Startlap -a Google-al ellentétben- nem gépi, hanem „kézi”, szerkesztők által épített kereső.
Érdekesség, hogy sok magyar használja a YouTube.com nevű videós oldalt, illetve a MySpace nevű fiataloknak szóló bemutatkozásra-ismerkedésre lehetőséget adó portált (bár már ennek is van magyar megfelelője, a HotDog.hu, „butább” változatban pedig a Privi.hu).
Térjünk „haza”. Milyen újdonságokat figyeltél meg a fehérvári honlapok kapcsán?
Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala. Ezek elérhetők a www.szekesfehervar.lap.hu linkgyűjteményből is. A legtöbbjükről letölthetők az adott együttes számai is. A zeneipar és a zene terjedésének a jövőbeni legfontosabb csatornája az internet. Ma már az internet és web 2.0 oldalak segítségével, bárki, bármilyen témában ismertté tud válni, egy induló vállalkozást könnyedén beindíthat egy internetes reklám.
A céges weblapokat tekintve pedig előtérbe került a keresőmarketing – keresőoptimalizáció, a vállalkozások igyekeznek minél előrébb kerülni a keresőkben honlapjukkal. Már nem az a kérdés, hogy kinek van honlapja és kinek nincs, hanem hogy kinek látogatottabb, kinek hoz több vevőt, ki van előrébb a keresőkben adott szóra.
A fehérvári internet terén a elkövetkező években azt várom, hogy az országos trendeket követve elkezdenek megjelenni a szolgáltatás jellegű tartalmak (pl. helyi képmegosztó, helyi partyfotó oldal, helyi blogszolgáltató helyi blogokkal stb.)
Lassan megjelennek a videós tartalmak a hírportálokon, amik egyébként elég drágák, ma még ezeket televízióra gyárták, de a jövőben egyszer el fogunk jutni oda, hogy híradót is neten nézünk majd a tv helyett.
Magát a tehetségkutatást, tehetséggondozást is teljes mértékben átalakítja az internet. Ha valaki ügyes valamiben, azt pillanatok alatt meg tudja mutatni a világnak, legyen akár kézenállásról, vagy egy házilag készített zeneszámról szó. Vagy ismerek pl. olyan személyt, aki a kézimunkáit rakta ki, először csak hobbiból az internetre, pár évre rá pedig már saját kézimunka boltot nyitott. Vagy pl., ha valaki szeret hobbiból fotózni, ma már a fotóiból is tud pénzt csinálni az interneten. Jónak tartom, hogy egyre több embernek fog munkát adni az internet, ill. egyre több ember fog munkát találni az interneten keresztül, ma már nagyon sok hasznos álláskereső oldal (Profession.hu, Jobmonitor.hu) van.
Kezdjük az elején, mi is az a web 2.0?
A web 2.0 kifejezés olyan második generációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek - vagyis a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. Ellentétben a korábbi, első és másfeledik generációs szolgáltatásokkal, amelyeknél a tartalmat a szolgáltatást nyújtó fél biztosította (például a portáloknál), a webkettes szolgáltatásoknál a szerver gazdája csak a keretrendszert biztosítja, a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel vagy hozzák létre…. A tartalom létrehozását a böngészővel végzik, akár különösebb informatikai ismeret nélkül.
Fenti definíció egyébként maga is egy web 2.0-ás termékből, a Wikipedia.hu –ból származik. Egy olyan internetes exikonról van szó, amit bárki szerkeszthet, bárki kiegészíthet új szócikkel. A web 2.0 egyébként már nem új dolog a neten, hiszen a magyar internet egyik leglátogatottabb portálja, a Startlap, már 2001. óta ebben a modellben működik: önkéntes szerkesztők üzemeltetik a lap.hu oldalait.
Mi a helyzet nemzetközi szinten? Mindenki Google –t használ?
Igen, a Google „mindent visz”, Magyarországon is ezt használják legtöbben, csak néhány országban sikerült megszorítania más, helyi keresőknek.
Magyarországon is van egy erős, tematikus kereső, a Startlap mellette, ami jól kiegészíti a kulcsszavas keresést. Ha egy bizonyos témakörben keresgélsz, és még nem tudod pontosan mit keresel, akkor a Startlap alkalmasabb a nézelődésre. Néha okosabb tud lenni, hiszen a Startlap -a Google-al ellentétben- nem gépi, hanem „kézi”, szerkesztők által épített kereső.
Érdekesség, hogy sok magyar használja a YouTube.com nevű videós oldalt, illetve a MySpace nevű fiataloknak szóló bemutatkozásra-ismerkedésre lehetőséget adó portált (bár már ennek is van magyar megfelelője, a HotDog.hu, „butább” változatban pedig a Privi.hu).
Térjünk „haza”. Milyen újdonságokat figyeltél meg a fehérvári honlapok kapcsán?
Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala. Ezek elérhetők a www.szekesfehervar.lap.hu linkgyűjteményből is. A legtöbbjükről letölthetők az adott együttes számai is. A zeneipar és a zene terjedésének a jövőbeni legfontosabb csatornája az internet. Ma már az internet és web 2.0 oldalak segítségével, bárki, bármilyen témában ismertté tud válni, egy induló vállalkozást könnyedén beindíthat egy internetes reklám.
A céges weblapokat tekintve pedig előtérbe került a keresőmarketing – keresőoptimalizáció, a vállalkozások igyekeznek minél előrébb kerülni a keresőkben honlapjukkal. Már nem az a kérdés, hogy kinek van honlapja és kinek nincs, hanem hogy kinek látogatottabb, kinek hoz több vevőt, ki van előrébb a keresőkben adott szóra.
A fehérvári internet terén a elkövetkező években azt várom, hogy az országos trendeket követve elkezdenek megjelenni a szolgáltatás jellegű tartalmak (pl. helyi képmegosztó, helyi partyfotó oldal, helyi blogszolgáltató helyi blogokkal stb.)
Lassan megjelennek a videós tartalmak a hírportálokon, amik egyébként elég drágák, ma még ezeket televízióra gyárták, de a jövőben egyszer el fogunk jutni oda, hogy híradót is neten nézünk majd a tv helyett.
Magát a tehetségkutatást, tehetséggondozást is teljes mértékben átalakítja az internet. Ha valaki ügyes valamiben, azt pillanatok alatt meg tudja mutatni a világnak, legyen akár kézenállásról, vagy egy házilag készített zeneszámról szó. Vagy ismerek pl. olyan személyt, aki a kézimunkáit rakta ki, először csak hobbiból az internetre, pár évre rá pedig már saját kézimunka boltot nyitott. Vagy pl., ha valaki szeret hobbiból fotózni, ma már a fotóiból is tud pénzt csinálni az interneten. Jónak tartom, hogy egyre több embernek fog munkát adni az internet, ill. egyre több ember fog munkát találni az interneten keresztül, ma már nagyon sok hasznos álláskereső oldal (Profession.hu, Jobmonitor.hu) van.