Negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás

Mintegy negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás, ahol az utasok keddtől már birtokba vehették a megújult aluljárót is. A 2016-ban záruló beruházás során az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre Székesfehérváron, tovább erősítve a város közlekedési csomóponti szerepét. A teljes vágányépítés 2016-ban fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével.
2015.09.14. 12:46 |
Mintegy negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás, ahol az utasok keddtől már birtokba vehették a megújult aluljárót is. A 2016-ban záruló beruházás során az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre Székesfehérváron, tovább erősítve a város közlekedési csomóponti szerepét. A teljes vágányépítés 2016-ban fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével.
KÉPGALÉRIA a bejárásról
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a pályaudvar vágányhálózata a peronokkal együtt a tervek szerint az év végére készül el, melyeket az elektronikus biztosítóberendezések üzembe helyezését követően, várhatóan 2016 második negyedévében adnak át a vasúti forgalomnak. A vágányoknál októberig a Nagykanizsa felőli részen a kitérőknél végeznek munkát, ezért Szabadbattyán felé csak egy vágány használható addig, Veszprém és Komárom irányában pedig pótló-buszok szállítják az utasokat. A teljes vágányépítés 2016-ban fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével, az ideiglenes peronok elbontásával és a teherpályaudvari vágányok építésének befejezésével.
A projekt során két forgalmas külön szintű kereszteződés is megújul. A munkálatok előreláthatólag a Hosszúsétatéri gyalogos aluljárónál október végéig, míg a Széchenyi úti közúti aluljárónál az év végéig tartanak. 2016 végére a jelenlegi 40-20-10 kilométer/órás megengedett sebesség helyett az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, míg a mellékvágányokon 40 kilométer/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.”
Az építési munkák a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósulnak meg, 85 százalék európai uniós és 15 százalék hazai forrás biztosításával, csaknem nettó 25 milliárd forintból, míg az új biztosítóberendezést nettó 8,5 milliárd forintból építi ki a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. A projekt bruttó összköltsége meghaladja a 40 milliárd forintot.
A bejáráson Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a mostani fejlesztés mérföldkő a fehérvári vasútállomás történetében. „Már látszik, miért mondják a szakemberek, hogy az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre Székesfehérváron, a mintegy 40 milliárd forintos beruházás keretében. Végigsétálva az aluljárón, mintha nem is ugyanaz a hely lenne, mint ahol korábban, évtizedeken keresztül jártak az utasok. A fejlesztéssel európai színvonalú, XXI. századi vasútállomásunk lesz.” – mondta dr. Cser-Palkovics András, aki hozzátette, hogy a fehérvári vasútállomás kiemelt állomás az utasforgalom tekintetében is, hiszen az elővárosi közlekedésbe történő bekapcsolással oda-vissza kényelemes, modern közlekedési lehetőséget biztosít a Budapestre, illetve Székesfehérvárra ingázók számára. „Bízom benne hogy a követező években a NIF-fel közösen, egy intermodális központ építésével tudjuk továbbfejleszteni a közlekedési lehetőségeket.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere.
Mészáros Attila alpolgármester, önkormányzati képviselő örömét fejezte ki, hogy a fejlesztés jó ütemben és a határidők betartásával zajlik. Elmondta, hogy az alsóvárosi körzetben található mindkét aluljáró, így a Széchenyi úti és a Hosszúsétatéri aluljáró is elkészül még idén, így megoldódnak a közlekedési problémák. Egy sétány is épül majd a Hosszúsétatéren, ahol megújult, szép környezet jön létre és komoly minőségi változást tapasztalhatnak hamarosan az ott élők. Molnár Tamás, a 4. számú választókörzet önkormányzati képviselője elmondta, hogy a lakossági fórumokon és fogadóórákon mindig előjön a vasútfejlesztés témája. "Az elsődleges kérés a NIF felé mindig a határidők betartása. Mindenkinek felüdülést hoz majd, ha a munkálatok befejeződnek, és egy megújult vasútállomást használhatunk, valamint a parkolóhelyek száma is bővülni fog. Köszönöm a lakók türelmét, amelyet tanúsítanak." - tette hozzá.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.