Nagy Digitális Kaland - Fehérváron 120 iskolás versenyzett

Székesfehérváron a Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskolában rendezték pénteken délután a Nagy Digitális Kaland versenyt, melyen 3 fős, 3-4. és 5-6. osztályos diákokból álló csapatoknak egy órája volt, hogy a digitális világgal, a logikus, algoritmikus gondolkodással, az internetbiztonsággal kapcsolatos izgalmas, játékos küldetést online teljesítsék.
2017.05.26. 16:55 |
Nagy Digitális Kaland - Fehérváron 120 iskolás versenyzett

A Logiscool Digitális Tudásért Alapítványa és a Vodafone közös szervezésében országszerte 28 helyszínen, mintegy 2100 diák vesz részt a versenyen – mondta Szamosfalvi Bence a fehérvári Logiscool iskolavezetője.

A 3-4. osztályosoknál a Virtuális Viperák (Kertész Anna, Danka Villő Kincső, Domján Dominika - Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola) csapat lett az első és korosztályokban bejutottak országosan a legjobb 10 közé.
Az 5-6. osztályosoknál a Munkácsy Medvebocsok győztek. (Tobak Előd, Somos Gergő, Tihanyi Eszter - Munkácsy Mihály Általános Iskola)

A gyerekeknek egy órájuk volt a digitális tudásukról számot adni a versenyen, ami nem arról szólt, hogy ki tud jobban programozni, hanem az általános digitális tudásukról adtak számot. "Idén Székesfehérváron 120 gyermek vett részt a versenyben 40 csapatban, jövőre pedig több helyszínen rendezzük majd meg a versenyt. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek digitális tudása jó legyen, hiszen ezzel sokkal könnyebben érvényesülhetnek az életben, majd ha nagyobbak lesznek."


Az informatika terén Fehérváron a Teleki-Sziget nagy tapasztalattal rendelkezik, hiszen 1993-ban itt indult el, a városban elsőként a számítástechnika tagozatos osztály. - mondta Ráczné Kálmán Anikó tagintézmény vezető. "Azóta is nagyon fontosnak tartjuk az informatikai ismeretek tanítását. Ma a gyerekek felhasználói szinten ismerik az informatikai eszközöket, azonban fontosnak tartjuk a programozás alapismereteinek tanítását, amivel a logikus gondolkodásik is fejlődik. Az okoseszközöket pedig igyekszünk az órákon is használni, például számonkérésnél történelemórán a gyerekek az okoseszközeiken keresztül is válaszolnak a kérdésekre."