-
Virágos Székesfehérvár 2024.
Több mint négyezren pályáztak sikeresen és vesznek részt a Virágos Székesfehérvárért programban. Idén is négy kategóriában indulhattak a fehérváriak, akik a virágcsomagok mellett esővízgyűjtőre, valamint komposztálóra is benyújthatták igényüket. A családi házak kertjeiben használt eszközöket követően, csütörtökön megkezdődött a virágcsomagok kiosztása az Oázis Kertészetben.
2024.05.16. -
Görög táncház szombaton
Görög táncházat rendeznek május 18-án, szombaton 15.00 órai kezdettel a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban. A programon a Sirtaki Tánccsoport oktatja a lépéseket, és fontos információ, hogy nem szükséges párban érkezni.
2024.05.16. -
A fehérvári fürdők titkai
Fürdőtől fürdőig címmel szervez újabb városismereti sétát Székesfehérvár Belvárosában a Tourinform Iroda. A május 18-án, szombaton 10 órakor induló programra előzetes regisztráció szükséges.
2024.05.16. -
50 év a Tóvárosban
90. születésnapját ünnepelte május 15-én, szerdán Sipos Imréné. A több mint 50 éve a Tóvárosban élő Margit nénit Mészáros Attila alpolgármester, a városrész önkormányzati képviselője köszöntötte a jeles alkalomból, majd barátai is felköszöntötték, akik 1972-ben vele együtt költöztek a házba.
2024.05.16.
Miért nem érdemes télen nyári gumival közlekedni?
Mikor és miért váltsunk téli gumira?
Nem véletlen, hogy a gumigyártók külön gyártanak abroncsokat télre és nyárra. A nyári gumik keverékükben és mintázatukban is úgy vannak kialakítva, hogy a nyári nagy melegekben, a forró aszfalton is egyenletesen kopjanak, és kellő tapadást érjenek el. Ezeket az abroncsokat 7 fok felett érdemes használni, és bár a havazás az elmúlt teleken meglehetősen ritka volt, bőven 7 fok alatti volt a hőmérséklet. A téli gumik nemcsak a havon, de a hideg időben is sokkal jobb tapadást érnek el, ennél fogva rövidebb fékúttal is bírnak.
A téli gumik keverékét úgy alakítják ki a gyártók, hogy a gumi bírja az alacsony hőmérsékletet, és már 7 fok alatt érdemes téli abroncsra váltani. A mintázati kialakítás is eltér a nyári gumikétól, hiszen jóval több barázdát és bordát láthatunk a mintázati kialakításban, ez pedig lehetővé teszi az abroncs számára, hogy havas-jeges körülmények között is jó tapadást és rövid fékutat érjen el, erre pedig télen jellemzően szükség is van, ha nem is minden nap. Ha tehát a hőmérséklet tartósan 7 fok alá esik, ami már jellemező november közepén, akkor bizony érdemes elővenni a téli abroncsokat – írja az Autógumiakció.
Milyen tényezők alapján válasszunk téli gumit?
Persze megeshet, hogy a régi szett már nagyon kopott, és új gumira van szükség. A törvényi szabályozás ugyan engedi Magyarországon, hogy egészen addig használjuk az abroncsokat, amíg el nem érjük az 1,6 mm-es profilmélységet, ugyanakkor a gumis szakemberek és az abroncsgyártók is azt javasolják, hogy 4 mm-es mélység alatt már érdemes új szettet vásárolni. Ha pedig eljött ennek az ideje, érdekes kérdés, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe a választásnál.
Az abroncsgyártók természetesen csak jót fognak mondani a termékeikről, a vásárolói vélemények között pedig előbb találunk negatívat, mint pozitívat. Hogy objektív képet kaphassunk a téli gumi állapotáról, érdemes a nemzetközi abroncstesztek eredményeit figyelni. Az ADAC teszteredmények például jó alapot adhatnak ahhoz, hogy a megfelelő gumit válasszuk ki.
Az idei ADAC téli gumi teszt is két méretben zajlott, a kisebb méretű hobbiterepjáróra való 205/60 R16-os méretben, illetve a kompakt kategóriában nagyon keresett 225/45 R17-es méretben. Míg a hobbiterepjárók méretében hét abroncs is jó minősítést ért el, a Dunlop Winter Sport 5, a Michelin Alpin 6, a Goodyear UltraGrip 9+, a Continental WinterContact ST 870 P, a Hankook Winter i*cept RS3, a Bridgestone Blizzak LM 005, és a Firestone Winterhawk 4, a 225/45 R17-es méretben csak négy abroncs, a Continental WinterContact TS870, a Michelin Alpin 6, a Goodyear UltraGrip Performance +, és a Dunlop Winter Sport 5 mondhatja el ugyanezt.