Megújuló ajándékbolt és új lehetőségek várják a turistákat

Az idei év turisztikai újdonságai között szerepel, hogy stílusjegyeiben és kínálatában is megújul a Fehérvári Ajándékbolt, két új belvárosi apartman hotel nyílik, a szabadidős kínálat pedig a Csónakázó-tóval bővül. A minőségi javulást a városnéző kisvonat cseréjén is tetten érhetjük: védőfóliával, párnázott bőrülésekkel ellátott kisvonat közlekedik a városban, amelyen GPS alapú guide tájékoztatja a látogatókat.
2017.05.05. 16:59 |
Megújuló ajándékbolt és új lehetőségek várják a turistákat
A Fehérvári Ajándékbolt 2011-ben nyílt meg önkormányzati támogatással, azzal a céllal, hogy egy helyen mutassa be a helyi értékeket igényes környezetben. A berendezés az akkori lehetőségek szerint ideiglenesen készült, mára lehetőség nyílt az egységes design kialakítására.  F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az üzlet modern, letisztult design-nal alakult át, a falakra Székesfehérvár látképe került. Az új külsővel így egységbe került a sport, a helyi termék és a szuvenír kínálat bemutatása. A kínálat is megújult, több új termékcsalád született.  A művész kollekció Kovács Árpád festőművész akvarelljei nyomán, a „plakát” kollekció pedig Varga Gábor Farkas grafikus művész munkáiból készült. A fehérvári turizmus számszerű eredményeiről szólva F. Szegő Krisztina elmondta, hogy tavaly 11%-al nőtt a vendégéjszakák száma a 2015. évhez képest. A Tourinform közel 300 idegenvezetést szervezett, ezeken több mint 6700 ember vett részt. Az idei turisztikai újdonságok között említette, hogy két új belvárosi apartman hotel is nyílt, ami eddig hiányzott a kínálatból, a szabadidős kínálat pedig a Csónakázó-tóval bővül. A szolgáltatások minőségi javulását a városnéző kisvonat cseréjén is tetten érjük: védőfóliával, párnázott bőrülésekkel ellátott kisvonat közlekedik a városban, amelyen GPS alapú guide tájékoztatja a látogatókat.

Gasztronómiai különlegességek miatt is vonzó lehet Fehérvár. A püspöki sör nemrégiben bejelentett nemzetközi sikere - a Barcelona Beer Challenge 2017 versenyen ezüst érmet nyert Prépost porter - után Damniczki Balázs új fagylaltja aratott ismét elismerést: a Gelato World Tour világ körüli útja során választották ki a cukrász “feketeteás málna bergamottal és pisztáciával” fagyiját, hogy Magyarországot képviselje a 2017. július 24-25-én az olaszországi Bologna-ban megrendezésre kerülő európai döntőben. F. Szegő Krisztina elmondta, hogy a helyi gasztronómia minőségi javulása a turisztikai keresletben is érezteti hatását. Szólt arról is, hogy a Tourinform iroda 2017-ben 49 garantált programot indít, melyek között újdonságként félnapos buszos kirándulások szerepelnek. A júniusi és júliusi hétvégeken induló programok Gorsiumot és a Pompeji kiállítást, majd ezután a fehérvárcsurgói Károlyi-kastély és park látogatását tartalmazzák. F. Szegő Krisztina szólt arról is, hogy a helyi turisztikai időszámításban május 1-vel megkezdődött az előszezon. A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. megújult szuvenír kínálattal, garantált programokkal és hosszabb nyitva tartással készen áll a vendégek fogadására.

A turisztikai évadnyitón Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy az elmúlt években folyamatos növekedést tapasztalhattunk mind a belföldről, mind pedig a külföldről érkező turisták számában. „A városban ez komoly eredmény, hiszen néhány éve még pár órás városnak nevezték Fehérvárt. 2010 óta a számok önmagukért beszélnek és aminek külön örülök, hogy a növekedés a  turisztika számos üzletágában megmutatkozik. Nemcsak az üzleti turizmusban, hanem minden egyéb területen látjuk a növekedést. A város életminőségének javulása egyszerre jó a fehérváriaknak és egyszerre jó az idelátogató turistáknak.” – fogalmazott Székesfehérvár polgármestere.

A Fehérvári Ajándékboltról szólva kiemelte, hogy sok minden van ebben a városban, amit meg lehet mutatni, akár a kulturális akár a sportélete tekintetében. „A világban járva mindenhol találunk olyan boltokat, ahol a helyi közösségre jellemző dolgokat lehet megvásárolni. A magas értékű és szimbolikus értékű apróságokra is van igény. Az városi ajándékbolt betöltötte ezt a szerepet, de a szakembereknek igaza volt abban ,hogy megérett az idő az átalakításra.” – tette hozzá Cser-Palkovics András, aki azt kívánta, hogy a növekvő turistaszámot növekvő kínálattal lehessen folyamatosan kiszolgálni Székesfehérváron.