Közgyűlés - új óvoda a Megyeház utcában, új buszközlekedés

 A Közgyűlés elején emlékezésre hívta a képviselőtestületet Cser-Palkovics András polgármester, Csitáry G. Emil születésének 120. évfordulóján. Mint mondta, akinek nincs múltja annak nincs jelene, éppen ezért tisztelegve hajtunk fejet a város volt polgármestere előtt. Ugyancsak a Közgyűlés elején adták át a Romhányi György-díjat, melyet idén Wilhelm Ottó székesfehérvári gyermekorvos kapott. Megalkotta a testület a tiltott, közösségellenes magatartásokról szóló önkormányzati rendeletet.
2012.07.19. 08:49 |
A Közgyűlés elején emlékezésre hívta a képviselőtestületet Cser-Palkovics András polgármester, Csitáry G. Emil születésének 120. évfordulóján. Mint mondta, akinek nincs múltja annak nincs jelene éppen ezért tisztelegve hajtunk fejet a város volt polgármestere előtt.

 Csitáry G. Emil (1892-1970) az 1930-as évek kiemelkedő képességű polgármestere 1931-tól vezette Székesfehérvárt, majd később főispánná választották. Vezetése alatt a város fejlődése meggyorsult, nagyarányú építkezések, a belváros mai arculata fémjelzi a "Csitáry-éra"-ként emlegetett korszakot. Az 1938-as Szent István év előkészítése is hozzá fűződik. Csitáry G. Emil építő polgármester volt, okosan szerette a várost, működése alatt nyerte el a belváros mai arculatát. Sok minden épült akkor, ami a vidéki városok közt rangos helyet biztosított Alba Regiának. Rendkívüli érdemei elismeréseként a törvényhatósági bizottság az 1941. május 21-én tartott díszközgyűlésen a város Díszpolgárává választotta.

 Ugyancsak a Közgyűlés elején adták át a Romhányi György-díjat, melyet idén Wilhelm Ottó székesfehérvári gyermekorvos kapott. Wilhelm Ottó 1946-ban született és 1977 óta szolgálja gyermekorvosként a városi egészségügyet.

 Mező Balázs képviselő javaslatára a képviselőtestület néma főhajtással emlékezett az elmúlt hetekben a közvéleményt erősen felborzoló gyilkosságok áldozataira.
 Megalkotta a testület a tiltott, közösségellenes magatartásokról szóló önkormányzati rendeletet. A rendelet szerint a tiltott, közösségellenes magatartás az a magatartás, mely tárgyi súlyára tekintettel nem valósít meg szabálysértést, vagy bűncselekményt, azonban a közösségi együttélés szabályainak betartása érdekében annak elkövetője szankcionálható. Dr. Bóka Viktor jegyző a napirend tárgyalásánál elmondta, hogy érdemben nem volt lehetősége eddig a közterület felügyelőnek fellépni azok ellen akik, kirívóan közösségellenesen viselkednek. A város polgármestere kiemelte, hogy nem a bírságolás a cél, hanem az, hogy a közterületeken rend legyen.
Mi minősül közösségellenes magatartásnak? - LETÖLTHETÕ (.doc)

Három csoporttal indul az óvoda a Megyeház utcában
 
 Létrehozta a testület a Tolnai Úti Óvoda új telephelyét a Megyeház utcában, így szeptembertől három új óvodai csoportot fogadhat az intézmény. A Közgyűlés korábban határozott arról, hogy a Megyeház u. 21. és 19. alatt található épületet a Székesfehérvári Egyházmegyétől óvoda üzemeltetése céljából 2012. július 20. napjától 7 éves időtartamra térítésmentesen használja.
 
 Az intézmény székhelyén változatlan formában megmarad a meglévő hat csoport legfeljebb 150 fős befogadóképességgel, így a telephelyes bővítéssel a Tolnai Úti Óvodában összesen 200-ra emelkedik a felvehető gyerekek száma. A székhelyen már óvodai jogviszonnyal rendelkező gyermekeket nem érinti a változás, a telephelyre új felvétellel lehet beiratkozni. Óvónők, dajkák és technikai dolgozók alkalmazásával 9 és fél fős álláshely-bővítés is történik majd.

Augusztus 21-től vezetik be az új buszmenetrendet
 
  Múlt év őszén kezdődött meg az a munka, amelynek célja a helyi autóbuszjáratok átszervezése oly módon, hogy hosszú távon fenntartható legyen a városi tömegközlekedés. A munka célja az volt, hogy olyan szolgáltatás alakuljon ki, amely kínálatot is jelent, és alternatívája lehet az egyéni közlekedésnek. A 70-es évek végén kialakult hálózatot újragondolták, hiszen a város szerkezete az elmúlt években jelentősen átalakult. A szolgáltatóbarát rendszer helyett egy utasbarát rendszer alakul ki.
 
  Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője elmondta, hogy rendkívül széles felmérés készült a tervezés előtt. Kiemelte, hogy a jelenlegi hálózat és annak utasférőhelyei a megtett kilométerek tekintetében 13 százalékos a kihasználtsággal működnek. A jelenlegi rendszer 37 százalékos átlapoltsággal működik, mely 4 százalékra csökken. A szolgáltató jelenleg felülvizsgálja a menetrendet, hogy tartható e a valóságban is. Kiemelte továbbá, hogy a szolgáltató Alba Volán tájékoztatása szerint nem szűnnek meg munkahelyek a járatok átszervezése miatt.
 
  Cser-Palkovics András hozzászólásában kiemelte, hogy 2011-ben 400 milliós vesztesége illetve idén is közel ennyi vesztesége származik a szolgáltatónak. Alba Volán pedig szeptember 1-től az MNV Zrt igazgatóságának döntése alapján felmondta a szolgáltatásra vonatkozó szerződést. A város polgármestere ennek tekintetében arra hívta fel a figyelmet, hogy jelenleg nem az a kérdés, hogy a tömegközlekedést hogyan lehet fenntartani, hanem az, hogy szeptember elsejétől finanszírozható, működő buszközlekedést biztosít a város vagy nem. A körülményekhez képest egy fenntartható, jobb rendszert szeretnénk alkotni. Felhívta a figyelmet arra, hogy a lakossági fórumokon felmerült javaslatok és az Alba Volán javaslatai is bekerültek az új rendszerbe.
 
 A lakossági fórumok április végén fejeződtek be, ez alatt a két hónap alatt szinte napról napra változott az igények, észrevételek alapján a hálózat. Több mint négyszáz e-mail érkezett, amelyek között voltak hasznos észrevételek, ötletek. A lakossági észrevételek közül talán a legfontosabb az volt, hogy a munkába, iskolába eljutás során nem fogadható el, ha átszállásra kényszerülnek azok, akik eddig közvetlenül jutottak el céljukhoz. Ennek megfelelően került átgondolásra a rendszer – olvasható az előterjesztésben. Több városrészben voltak észrevételek a buszjáratok mellett és ellen, egyik jó példa erre a Palotaváros, ahol a tervezett három járat helyett a javaslat szerint egy törzsjárattal biztosítanánk a lakossági igényeket.
 
A hálózat kettő modulból épül fel, egy törzshálózat, ami 9 járatból áll, számozása is 1-9-ig tart. A másik modul az úgynevezett hivatásforgalmi hálózat, amely a törzshálózatot egészíti ki, oly módon, hogy a munkába, iskolába eljutás a jelenlegihez hasonló módon, gyorsan és lehetőleg átszállás nélkül megvalósuljon. Lényeges, hogy a törzshálózat a 40 perces indítási ütemeivel kiszámítható, minden naptári napon és minden napszakban, hasonlóan üzemel.
 
A menetrend bevezetésének időpontja 2012. augusztus 21. Ezt követően a tervezők feladata még az utánkövetés három hónapon keresztül és a tapasztalatok alapján a rendszer hangolása, a felmerülő problémák kezelése.