-
Élmény a boldog életért
A Gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért és a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos György László pénteken Székesfehérváron, az Alba Innovárban találkozott a Salgótarjáni Általános Iskola Petőfi Sándor Tagiskola tizenkét felső tagozatos diákjával, akik mentorok és tanárok kíséretében vettek részt pályaorientációs élményprogramon.
2024.05.10. -
Segítsünk, hogy segíthessenek!
Az év eddigi legnagyobb tartósélelmiszer-gyűjtését rendezi a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és hozzá csatlakozva több fehérvári civil szervezet, illetve intézmény – köztük a Kríziskezelő Központ. A felajánlásokat május 10-én, pénteken és 11-én, szombaton négy helyszínen várják Székesfehérváron.
2024.05.09. -
Több vonat a Balatonhoz
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló vonatforgalmat és növeli a kerékpárszállítási kapacitásokat a MÁV-Start. A június 21-ig tartó előszezonban már elindulnak a déli parton a kétóránként közlekedő Déli-Parti InterRégió vonatok a Déli pályaudvar és Fonyód, illetve Balatonszentgyörgy között.
2024.05.09. -
Történelemből érettségiznek
Középszinten három órán át, emelt szinten pedig négy órán keresztül írják a diákok a történelem érettségit szerdán. A középszintű töriérettségi első részében a rövid feladatok többek között a kereszténység elterjedésével, a barokk stílussal és az ipari forradalommal foglalkoznak, az esszé témái között az angol alkotmányos monarchia és a második világháború kirobbanása is szerepel.
2024.05.08.
Közbeszerzésen a 81-es és a 63-as illetve az új M7-es csomópont tervezése
Az érintett szakaszokon tanulmányterv és hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése a feladat.
A kormány már döntött a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról. Ezt a közlekedési sávot hosszabbíthatja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig.
A projektre azért is van szükség, mert a komáromi híd által beinduló szlovák-magyar teherforgalom várhatóan az M1-esen Budapest felé, illetve a 13-as és a 81-es főúton a déli régiók felé fog közlekedni. A négysávos 13-as és a 81-es ugyanakkor a Győr felől érkező forgalomnak is alternatívát adna Budapest elkerülésére, kiegészítve a jelentős fejlesztésen átesett 62-es főúttal (Székesfehérvár-Dunaújváros), illetve a most szóban forgó Székesfehérvár-Sárbogárd útvonallal.
A most megjelent közbeszerzés két részből áll. A Komárom és Székesfehérvár közötti részprojektben az alábbiakat tervezik:
- a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
- az M1-es és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es főút négysávosítása 85,0 kilométer hosszan, a települések elkerülésével.
- az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.
A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti útvonalra ez a részprojekt vonatkozik:
- a 63-as főút négysávosítása 35 kilométeren az M7-es autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8-as autópálya sárbogárdi csomópontja között.
A közbeszerzésre az ajánlattételi határidő 2019 december 5.
„Nagyon örülünk, hogy egy olyan, konkrétumokat tartalmazó fejlesztési és tervezési csomag került kiírásra, amely Székesfehérvár és környéke számára választ ad a legfontosabb közlekedési kérdésekre, problémákra. Fontos a közlekedés biztonságának megteremtése, amely egyrészt a kis kapacitású, balesetveszélyes csomópontok bővítését jelenti, másrészt a tervek megvalósulásával korszerű négysávos út köti majd össze az M1-M7-M6-os utakat, amitől a balesetek számának csökkenését várjuk. Környezetvédelmi szempontból is előrelépést teszünk, és az új szakaszok jelentős mértékben tehermentesítik majd a város belső úthálózatát is az átmenő forgalomtól. A beruházás a Dunántúl két fontos erőközpontját – Székesfehérvárt és Győrt – hozza közelebb egymáshoz, valamint a megye déli részének integrációját segíti ez az útfejlesztés. A tervezett beruházásokkal tovább erősödik a város infrastrukturális helyzete, és ez biztosítja, hogy a fehérvári gazdaság nemcsak a mában, hanem a jövőben is prosperáljon, fejlődjön.” – erősítette meg dr. Cser-Palkovics András polgármester.