-
Piknikek május 12-én
A Halesz parkban családi sportpiknikkel, Tóvároson pedig tavaszköszöntővel várja a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ az érdeklődőket május 12-én, vasárnap. A sportpikniken igazi vasárnap délelőtti mozgásra lehet csatlakozni, délután pedig a családi-közösségi programoké lehet a főszerep a tavaszköszöntőn.
2024.05.09. -
Szép szobrok városa
Második részéhez érkezik a Szép szobrok városa című ismeretterjesztő program a Tourinform Iroda szervezésében. Május 11-én, szombaton 10.00 órakor indul a séta Kiss Erika vezetésével.
2024.05.09. -
Főzdenap a Hübrisszel
A Nyitott Főzdenapok keretében kinyitja kaput a Hübris sörfőzde is május 11-én, szombaton. Főzdetúrákkal, a Magyar Freestlye Street Workout Kupa aktuális fordulójával, valamint sok izgalmas kvíz- és nyereményjátékkal várja a látogatóit.
2024.05.09. -
Fülemülék éjszakája
Fülemülék éjszakája címmel rendeznek különleges programot a Sóstó Természetvédelmi Területen május 9-én, csütörtökön 18.00 órai kezdettel. A Zöld tanyától induló túrát az időjárás függvényében madárgyűrűzéssel és lepkészettel színesítik, előzetes jelentkezés nem szükséges.
2024.05.08.
Kiállítás nyílt a 160 éves Fehérvár-Komárom vasútvonal történetéről a VOKE-ban
Többek között régi jegyek, jegykiadók, lámpások, állomásképek, alaprajzok, térképek és fotók szerepelnek a gazdag kiállításon.
„160 esztendővel ezelőtt a gazdasági szükségszerűség hívta életre ezt a vonalat, jelesül az, hogy az észak-dunántúli és a felvidéki termékeket el lehessen szállítani a trieszti kikötőbe – ehhez csatlakozott az egy esztendővel később átadott Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal, szintén a Déli Vasút üzemeltetésében. Ez a feladatot a vasútvonal egészen a Monarchia végéig teljesítette.
A Monarchia felbomlásával átkerül a vonal a MÁV kezelésébe, a gazdasági jelentősége megmaradt. 1920-ban Bodajkot összekötötték Balinkabányával és onnantól kezdve az 1990-es évekig sok ezer tonna szenet szállítottak.
A II. világháború után a kincsesbányai bauxitbányászat hívta életre Moha-rakodó vasútállomást, onnan szállították Ajkára a bauxitot.
Olyan nagy forgalmú vonal volt akkoriban, hogy még egy vágány építése is felmerült az 1970-es években, ami nem valósult meg, ahogyan a villamosítás sem, amelyhez még a tervek is elkészültek.
Az 1990-es évek visszaesése és gazdasági szerkezetátalakítása, majd a fuvarozási szokások megváltozása - a közutakra terelődése - okán a teherforgalom jelentősen visszaesett, jelenleg is, egy elhanyagolt kis mellékvonalként működik.
A mai napig is, mintegy száz ember dolgozik ezen a vonalon és biztosítja a forgalmat.” - emelte ki a tárlatot megnyitó beszédében Nádi Ferenc, a Székesfehérvár Forgalmi Csomóponti Főnökség vezetője.
A kiállítást Haraszti Gábor, a Tájak – Korok – Múzeumok egyesület elnöke is az érdeklődők figyelmébe ajánlotta, közreműködött Szalay Csilla és Rechner Csaba. Az esemény házigazdája Molnár Lászlóné, a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház intézményvezetője volt.
A kiállítás augusztus 19-ig ingyenesen megtekinthető egyéni látogatók és csoportok számára is.