-3 oC(koponyeg.hu)
pára, szélcsend (aktuális)
2017. Január 20. Fábián, Sebestyén
   Eseménynaptár
2017 Január
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
  • Nincs esemény!

  • Aláírásgyűjtés

    Hirdetés

    Városkártya

    Tourinform


       Webkamera

    FehérVár magazin

    2GO Fehérvár

    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Közélet  -  2015. 02. 25. 12:06  -  www.szekesfehervar.hu
    Sakkpalota - játék és tanulás 45 percben
      
    A megyében elsőként a székesfehérvári István Király Általános Iskolában indították el a Sakkpalota képességfejlesztő oktatási programot, amit nyílt tanítási óra keretében ismerhettek meg a szülők az intézményben. A Polgár Judit nemzetközi sakk nagymester által kidolgozott, egyedülálló módszer fejleszti a kisiskolások képességeit, logikus és kreatív gondolkodását, és előmozdítja a különböző tantárgyak elsajátítását.

    A sakk az egyik leghatékonyabb képességfejlesztő eszköz, amelynek segítségével a gyerekeket az óvodáskor végén, az iskoláskor első éveiben be lehet vezetni a tudatos ismeretelsajátítás világába. A sakkozás, alapvető kognitív lelki folyamatokat és funkciókat működtetve, jótékonyan hat az értelmi képességek, mindenekelőtt a megértést és a problémamegoldást biztosító gondolkodás fejlődésére, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni nevelő-fejlesztő erejét, személyiségformáló hatását sem. A sakkjáték tanulásának-gyakorlásának kedvező hatása a gyermekek egész intellektuális fejlődésére tudományosan is kimutatott.
    Az István Király Általános Iskolában évek óta működik sakkszakkör. Erre építve Fejér megyében elsőként ebben az intézményben, az első évfolyamon indították el a Sakkpalota programot, melyet ma délelőtt nyílt tanítási óra keretében mutattak be a szülőknek Kiss Diána és Radóczné Földi Éva tanítók vezetésével. Krählingné Kovács Tünde, az intézmény igazgatója hangsúlyozta: a sakk elsajátítása nem cél, hanem eszköz. Segítségével nem sakkversenyzőket nevelnek, hanem általános képességfejlesztés zajlik, pótolva a digitális korban fellépő gondolkodásfejlődési hiányosságokat. A módszer játékos keretek között fejleszti a memóriát, a stratégiai készséget, a síkbeli és térbeli tájékozódást, a szókincset, a matematikai gondolkodást. A tanórák környezetét a Sakkpalota adja, a figurák a mesékből kelnek életre, a gyerekek pedig megszokják, hogy tervszerűen, előre gondolkodjanak, és azt is, hogy minden döntésüknek, lépésüknek következménye lesz. Az is nagyon fontos szempont, hogy a tanulók roppantul élvezik a módszert, örömmel vesznek részt az órákon, hiszen ők maguk is sakkfigurákká válnak. A Székesfehérvári István Király Általános Iskola célja, hogy a térségben a program referencia intézményeként működjön.
    A Polgár Judit nevével fémjelzett módszer egyszerűn zseniális. Játékos módon úgy szerzik meg ismereteiket a gyerekek, hogy észre sem veszik, hogy tanulnak. Ezt ők maguk fogalmazzák meg. Számomra is érdekes felismerés volt, hogy ez a módszer nem konkrétan a sakk játékáról szól, hanem a sakkon keresztül a matematika és a nyelvi készségek elsajátításáról. Ebbe az intézménybe hátrányos helyzetű kisgyermekek is járnak, így a Sakkpalota programnak esélyegyenlőségi szempontból is nagy szerepe van. Azt kívánom, hogy itt Fehérváron minél több iskola minél több osztálya alkalmazhassa a módszert a jövőben.” – hangsúlyozta Brájer Éva oktatási ügyekért is felelős alpolgármester.
     
    Az István Király Általános Iskola három pedagógusának módszertani továbbképzését Székesfehérvár Önkormányzata támogatta a Sakkpalota program kapcsán. Rendkívül fontos, hogy a gyerekek kreatív módon tanuljanak, és a különböző tantárgyakban fejlesszék képességeiket. Örömmel fogadtuk az iskola megkeresését, és igyekszünk minden eszközzel támogatni a programot a jövőben.” – mondta Mészáros Attila alpolgármester.
     
    A tervek szerint a Sakkpalota programot felmenő rendszerben fogják alkalmazni az István Király Általános Iskolában. A módszerről további információk olvashatóak a
    / weboldalon.