24 oC(koponyeg.hu)
erősen felhős, 5.4 km/hÉ/ÉNY-i szél (aktuális)
2014. Augusztus 01. Boglárka,Nimród, Alfonz
   Eseménynaptár
2014 Augusztus
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
    
3
4
10
11
12
13
20
21
25
26
27
28
29
30
31
  • Nincs esemény!

  • Hirdetés

    Táborok

    Ybl-program

    Önkormányzati választás 2014

    Tourinform



    Vörösmarty Rádió

    A lejátszó Adobe Flash Player 10-et igényel.
    Innen letöltheted.


    360 Fehervar
       Webkamera

    FehérVár magazin

    Látnivalók

    Tömegsport
     
      Közélet  -  2012. 12. 29.
    Az ügyfelekért dolgozunk, őket szolgáljuk - interjú Dancs Norbert járási hivatalvezetővel
     A szolgáltató jellegű munkamorált szeretné meghonosítani a januártól működő Székesfehérvári Járási Hivatalban a decemberben kinevezett vezető. Dancs Norbert közel két évtizede dolgozik a közigazgatásban és az a célja, hogy az átalakított államigazgatásnak köszönhetően az ügyfelek elégedetten távozzanak a hivatalból.

    A Székesfehérvári Járási Hivatal felépítése (összlétszám 225 fő)
      - Okmányirodai Osztály
      - Székesfehérvári Járási Gyámhivatal
      - Székesfehérvári Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal
      - Hatósági Osztály
      - Működést Támogató Osztály
      - Abai Kirendeltség
      - Seregélyesi Kirendeltség
      - Szakigazgatási Szervek:
      - Székesfehérvári Járási Hivatal Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Szakigazgatási Szerve
      - Székesfehérvári Járási Földhivatal
      - Székesfehérvári Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltsége
      - Székesfehérvári Járási Népegészségügyi Intézet

    Készen áll már a Székesfehérvári Járási Hivatal az ügyfelek fogadására?
     
     Igen, hiszen az előkészítő munka már hónapokkal ezelőtt elkezdődött. A Fejér Megyei Kormányhivatal és a székesfehérvári önkormányzat közreműködésével a tárgyi- és a személyi feltételek is adottak ahhoz, hogy januárban zökkenőmentesen kezdődhessen a munka a járási hivatalban. A város polgármesteri hivatalától nyolcvannyolc kolléga érkezett hozzánk, számukra az újévben csak a munkavégzés helye változik meg, a közigazgatási feladatok és a szolgáltató jelleg ugyanis megmarad. Nem aggódom a januári váltás miatt, hiszen az új munkatársak az önkormányzatnál kiválóan dolgoztak és nagy tapasztalattal rendelkeznek. A struktúra átalakítására csak a jogszabályi módosítások miatt volt szükség. A székesfehérvári járáshoz tartozó települések önkormányzataitól huszonkilenc kiválóan képzett kolléga érkezik, és a Székesfehérvári Önkormányzat mellett a községi önkormányzatok is irodabútorokkal és technikai eszközökkel támogatják az új hivatal kialakítását.
     
    Hogyan épül fel a Székesfehérvári Járási Hivatal?
     
     A központi hivatal, az úgynevezett törzshivatal Székesfehérváron, a Honvéd utca 8. szám alatt lesz megtalálható. A másik ügyintézési hely az Okmányirodában, a Koch László utca 4/b földszintjén, illetve első emeletén, a Gyámhivatalban lesz elérhető, de a Gyámhivatal a tervek szerint februárig átköltözik a Honvéd utcába. Mivel az okmányirodai és a gyámhivatali ügyintézés a közigazgatás fontos területei, ezért a hivatal munkatársai az ügyfeleket folyamatosan tájékoztatják arról, hogy a régi kollégákat mikor és hol tudják elérni.
    Lesz-e a járásban a székesfehérvári hivatalon kívül más ügyintézési hely?
     
    Tekintettel arra, hogy az ország egyik legnagyobb járásáról van szó - Székesfehérvár mellett huszonegy másik település tartozik ide - két kirendeltséggel kezdjük meg a munkát. Az egyik kihelyezett hivatal Seregélyesen, a polgármesteri hivatallal szemben lévő épületben lesz. A másik kirendeltséget Abán, a polgármesteri hivatalban érhetik el az ügyfelek. Itt évek óta működik egy okmányiroda, amely szervezetileg átkerül a székesfehérvári járáshoz, de Tácról, Csőszről, Soponyáról, Kálozról és természetesen Abáról tisztelettel várjuk majd a lakókat, hogy itt indítsák meg az ügyintézést. Így elérhetővé válik, hogy csak az iratok vándorolnak a városba - lehetőség szerint elektronikusan - nem pedig az ügyfél.
     
    Mi mindent intézhetünk januártól a járási hivatalokban?
     
    A járási hivatalokhoz kerülnek az előbb említett okmányirodai feladatok, a gyámhivatal és lesz egy hatósági osztályunk is, amelynél a szociális és egyéb igazgatási feladatok kerülnek megoldásra. Nagyon fontos változás, hogy hivatalunkban működni fog egy építés- és örökségvédelmi ügyekkel foglalkozó részleg is, az építésügyi hatáskör hat járásra vonatkozik, az örökségvédelem tekintetében pedig mind a kilenc megyei járásban fogja ellátni feladatait.
     
    Teljesen átalakul a magyar közigazgatás rendszere és ebben a változásban a járási hivatalokra nagy feladat hárul. Miért döntött úgy, hogy elfogadja a vezetői felkérést?
     
    A családomban jó néhányan dolgoztak, dolgoznak köztisztviselőként, köztük az édesanyám is, és tőlük láttam a jó mintát, hogy hogyan lehet emberségesen, a közösség érdekeit szem előtt tartva és a jogszabályokat betartva másokon segíteni. Én tizenhét éve dolgozom a közigazgatásban, a diplomák megszerzése után kerültem be ebbe a világba és az utóbbi kilenc esztendőben vezetőként, jegyzőként illetve körjegyzőként végeztem a munkámat. De előtte is a járás illetékességi területén dolgoztam, a megyei önkormányzatnál, a földhivatalnál, majd az úrhidai, csőszi valamint táci polgármesteri hivatalban. Nagyon nagy kihívás a járási hivatal vezetése, a családommal egyeztetve azonban úgy döntöttem, hogy az elmúlt évek tapasztalataira építkezve a következdő időszakot a székesfehérváriak és a környékben élők szolgálatában fogom eltölteni.
     
    Milyennek szeretné látni a Székesfehérvári Járási Hivatalt?
     
    Reményeim szerint a közvetlen kollégáim egy jól működő csapatot alkotnak, olyat, amelynek tagjai megbeszélik, majd gyorsan megoldják a felmerülő problémákat. Társhivatalaink évek óta magas színvonalon látják el feladataikat, ezért nagyon nehéz dolgunk lesz, de abban bízom, hogy ez a szakmaiság nálunk is meglesz. Az a cél, hogy a lakosság érezze, hogy mi, járási köztisztviselők a huszonkét település lakóiért vagyunk, értjük a dolgunkat, értük dolgozunk és őket szolgáljuk.

    Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

    Köszöntő

    Ügyintézés

    Városüzemeltetés

    Bejelentkezés
    Bejelentkezés az ügyfélkapun keresztül


    Hírlevél feliratkozás
    Az Ön e-mail címe:
    Kategóriák:
         Általános
         e-Önkormányzat
    Automatikus összefoglalót kérek a legutóbbi hírekről (digest):
         naponta
         hetente
    Automatikus összefoglalót kérek az eseményekről:
         hetente
         havonta

    Projektek
    rss