-
Gazdaságtudományi fórum
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdaságtudományi Kar és a székesfehérvári, környékbeli gazdasági szereplők képviselői egy szakmai fórum keretében találkoztak csütörtökön a campuson. A cél az volt, hogy megmutassák azokat a lehetőségeket, amelyeket a felsőoktatási intézmény újabb székesfehérvári kara nyújt a cégek számára.
2024.05.09. -
Támogatás a Kyndryltől
Újabb jelentős támogatásban részesült az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány. Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karát segítő szervezet számára 90 ezer dollárt, mintegy 32 millió forintot biztosít a Kyndryl Alapítvány a kiberbiztonsági készségek és képességek fejlesztésére, egy nyertes pályázatnak köszönhetően – jelentették be szerdán délután a fehérvári egyetemi campuson.
2024.05.08. -
Tudományos és innovációs parkok
Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.
2024.05.02. -
14 milliós támogatás
Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.
2024.04.29.
Hamarosan elkészül a nyomvonaljavaslat a V0 Kecskemét és Székesfehérvár közötti szakaszára
Gazdasági és környezeti szempontokat egyaránt figyelembe vesznek a vonalszakasz kijelölésekor.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiemelte, hogy a döntés a lehető leggyorsabb lesz, így a beruházás már azt megelőzően elkezdődhet, hogy a Déli körvasút fejlesztési munkálatai véget érnének.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint vasúti fejlesztések nélkül a klímacélok nem teljesülhetnek, hiszen ez a leginkább környezetbarát utazási és szállítási megoldás, a közlekedés okozta környezeti terhelésnek csekély hányadáért felelős.
Korszerűsítésekre azért is szükség van, mert a magyar vasúti hálózat túlzottan fővárosközpontú.
Csaknem minden második tehervonat áthalad Budapesten, a szűkös áteresztőképesség az egyik legnagyobb akadály a további fejlődés előtt - hangsúlyozta. A vasúttársaság vezetője emiatt kiemelt jelentőségűnek tekinti a V0 megépítését, és azt ígérte, hogy a Déli körvasút korszerűsítésekor mindenben tekintettel lesznek a környéken élőkre.