-
Indul az ételmentés
Kezdődhet az ételek mentése, majd a rászorulókhoz történő eljuttatása az Alba Aréna és a Sóstói Stadion éttermeiben. Az ebédfőzésből és a rendezvényeken megmaradt, még fogyasztható ételeket egy speciálisan erre a célra kialakított hűtőben tárolják, majd 24 órán belül eljuttatják az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ által gondozott családoknak. A Városgondnokság és az Alba Bástya együttműködéséről az Arénában tartottak sajtótájékoztatót.
2024.05.27. -
Okostanterem az Aranyban
Országosan is egyedülálló okostantermet hoztak létre az Arany János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Szekfű Gyula utcai épületében. A speciális nevelési igényű gyermekeknek kialakított okostantermet az Arconic támogatásával az Önkormányzat, a Székesfehérvári Tankerületi Központ, valamint a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány és az Alba Innovár együttműködésében valósították meg.
2024.05.27. -
Okostanterm az Arany iskolában
Az országban az első szegregált oktatási intézmény az Arany János Általános Iskola, amely okostantermet kapott. A diákok digitális oktatásának lehetősége a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítványnak és az Arconicnak köszönhető.
2024.05.27. -
Koszorúzás a Hősök terén
A Hősök napja alkalmából koszorúzásra került sor a Hősök terén található I. világháborús emlékműnél. A magyar hősök emléknapját minden év május utolsó vasárnapján tartják azokra a magyar katonákra és civilekre emlékezve, akik az életüket áldozták Magyarországért.
2024.05.27.
Finn és litván testnevelő tanárok, edzők látogattak a Városházára
A Tóvárosi Általános Iskola 2018-ban pályázatot nyert az Erasmus+ Sport Program keretében: a finn testvérváros, Kemi iskolájával, valamint a litván Garzgai Krantas Általános Iskolával a diákok aktivitási szintjének emelését tűzték ki célul.
Egymás módszereivel, eszközeivel ismerkednek, amelyek a fiatalok sporttevékenységeihez kötődnek. A program eredményeként szeretnék elérni, hogy a diákok ne égjenek ki a sport területén, és ne hagyják abba kamaszkoruk elején a sportot. Az együttműködés részeként januárban Helsinkiben zajlott a programkoordinátorok találkozója, most pedig testnevelők, szakértők érkeztek a székesfehérvári tapasztalatcserére.
Délután 8 finn, 10 litván, valamint 9 tóvárosi tanár látogatott a Városházára. Mészáros Attila alpolgármester minden szakembernek köszönetet mondott a programban való részvételért, és azt a munkát, a jó gyakorlatokat méltatta, amiket a Tóvárosi Általános Iskolában folytatnak.
Székesfehérvárt elsősorban mint sportvárost mutatta be, az egyesületekkel, a sportélettel – amelyben négy csapatsportágunk is az országos élvonalban játszik. Hangsúlyozta, hogy a város folyamatosan fejleszti a sporttal kapcsolatos infrastruktúrát, és a közelmúltban elkészült MOL Aréna Sóstó jelentőségéről, az ingyenesen használható sportparkokról, a város atlétikai pályájáról beszélt. Az alpolgármester kitért Székesfehérvár történelmére és kulturális rendezvényeire is, majd bemutatta a Dísztermet és a koronázási ékszerek másolatait.
Molnár Andrea testnevelő, a program helyi koordinátora elmondta, hogy a mai nap a mentális felkészülés témája köré épült: a gyerekekkel korábban kitöltött kérdőíveket dolgoztak fel, elemeztek, majd egy sportpszichológus tartott foglalkozást a gyerekeknek, ezt követően pedig a szakembereknek, a napot pedig jógafoglalkozás zárta.
Olli Kelhä – aki Kemiben tanít testnevelést 13-16 éves diákoknak – a mentális felkészülésről szóló szakmai szemináriumot nagyon érdekesnek találta, és azt fogalmazta meg, hogy a megtapasztalt módszertani fogások nemcsak a sportoló fiatalokkal végzett foglalkozásokon, hanem a pedagógusi munka, az élet többi területén is alkalmazhatóak. A két ország oktatásában sok a megegyező elem, mondta: a sportnak Magyarországon nagyobb társadalmi szerepe van, fontos a sportolók támogatása és megbecsülése – Finnországban némileg talán kevesebbet beszélnek a versenysportról a tömegsporttal szemben. A szeminárium mai témájával kapcsolatban hozzáfűzte, hogy városukban olyan törekvés kezdődött el az utóbbi időben, ami a diákok személyes, egyénre szabott mozgását, az egyénre szabott problémamegoldást segíti, egy fizikoterapeuta közreműködésével.
A program folytatásaként májusban Kemi iskolája látja vendégül a szakembereket.