Fehérvárról indult útjára a Chrono Classic Oldtimer Szuperkupa


 Közel 90 páros jelentkezett az idei Chrono Classic oldtimer szuperkupa 3. futamára. A változatos mezőnyt több mint 27 településen láthatják az érdeklődők. A rajtceremónia a székesfehérvári Lecsófőző Vigasság egyik kiemelt eseménye volt, a versenyzők a Rákóczi útról indultak el nem sokkal kilenc óra után és délután négy óra körül érkeznek meg Balatonlellére.
2013.09.28. 11:11 |
Közel 90 páros jelentkezett az idei Chrono Classic oldtimer szuperkupa 3. futamára. A változatos mezőnyt több mint 27 településen láthatják az érdeklődők. A rajtceremónia a székesfehérvári Lecsófőző Vigasság egyik kiemelt eseménye volt, a versenyzők a Rákóczi útról indultak el nem sokkal kilenc óra után és délután négy óra körül érkeznek meg Balatonlellére.
KÉPGALÉRIA
Rekordszámú nevezés érkezett a Chrono Classic oldtimer autós túrára. A versenyzők Székesfehérvárról, a Rákóczi útról indultak el, az 1-es számú autóban egy 1937-es Citroënben, Kovács Jenő mellett helyet foglalt Székesfehérvár polgármestere is. dr. Cser-Palkovics András elmondta, a közösségi élmények hétvégéje vár a fehérváriakra, hiszen a lecsófesztivál mellett a Civil Napot és a sárkányhajó fesztivált is megrendezik, emellett egyre többen kíváncsaik az oldtimer autócsodákra is.

A mezőnyt a város polgármestere Cser-Palkovics András rajtoltatta el, akit Kovács Jenő órásmester oldtimer Citroen-jével vitt a rajtvonalhoz.
A hazai oldtimer-autózás szerelmesei mellett idén is érkeztek résztvevők Csehországból és a szomszédos Ausztriából is. Sokféle márka képviseltette magát a különböző kategóriákban: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Checker, Chevrolet, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Jensen, Lancia, Lotus, Maserati, Mercedes-Benz, MG, Mini, Morgan, Opel, Peugeot, Porsche, Rover, Saab, Skoda, Spartan, Triumph, Volkswagen és Volvo is volt az indulók között.
 
A lecsófesztivál jegyében könnyű lecsó-reggelivel is kedveskedtek a szervezők a versenyzőknek. A rajtkapu alól indulva több mint 25 márka képviseltette magát, köztük több olyan is, amely ma már nem létezik. Á mezőny végén helyet kapott néhány különleges youngtimer is, azaz olyan autó, amely még nem érett meg a muzeális minősítésre, de valamiért különleges.
 
A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal, hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük. A szabályok szerint minden századnyi eltérés egy hibapontot jelent. A győztes az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből, és minden helyszínre pontosan odatalál.