-
Startvonalon a felújítás
Annyira rossz állapotú a burkolat, hogy még idén fel kell újítani a Nemzeti Emlékhely melletti sétányt. Erről közösségi oldalán adott hírt dr. Cser-Palkovics András polgármester. Mint írja, a forrást az Önkormányzat biztosítja, a Városgondnokság pedig előbb a tervezést, majd ősszel a kivitelezést is elkezdi. A városvezető addig is mindenkit arra kér, hogy fokozott óvatossággal közlekedjen a területen.
2024.05.13. -
Finisben a kórházfejlesztés
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház fejlesztése: az elektromos, a gépész szerelvényezések és beépített bútorok elhelyezése zajlik, illetve az összekötő folyosó felújítása is a második üteméhez érkezett.
2024.05.08. -
Új parkolók a Vasútállomásnál
Hivatalosan is használható a vasútállomás déli részén készült új parkoló - írta közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András. 152 P+R parkoló, mozgássérült parkolók, kerékpártámaszok, buszmegállók készültek a beruházásban és a 12Y jelű busszal pedig már elérhető a terület.
2024.05.02. -
Új út épül a Gáz utcai garázssornál
A Gáz utcai garázssornál március közepén kezdte az útépítési munkákat a kivitelező. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érinti. Az építkezés látványos szakaszhoz érkezett, mert az új út pályaszerkezet építése után hamarosan már aszfaltoznak is a területen.
2024.05.02.
Elkészült és használható az új Fürdő sori kishíd a Malom csatorna fölött
Székesfehérváron összesen 80 híd található, amiket rendszeres időközönként át kell vizsgálni.
A környéken élőknek és a tópartis szülőknek is nagy segítség a közlekedésben az új Fürdő sori kishíd megnyitása - mondta Földi Zoltán a Felsőváros önkormányzati képviselője. „A régi hidat több mint hat éve kellett lezárni a gépjárműforgalom elől. A mostani új híd elkészülte után pedig nagyon fontos lesz a Fürdő sor és a Malom csatorna medrének felújítása és szeretnénk a Sörház téri malomnak is valamilyen emléket állítani.”
Nem a híd építése, hanem a kivitelezés előkészítése tartott nagyon sokáig – emelte ki Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője. „Amikor a hídvizsgálatkor értesített a szakértő, hogy le kell zárni a hidat elkezdődött egy komplex tervezés, mely nem csak az új híd megépítésére vonatkozott. A Malom csatorna teljes mederrendezését is megterveztette a város egészen a Bregyó közig, illetve a Fürdő sor felújításának a tervei is elkészültek. Nagyon sok közművet kellett kiváltani ami jóval meghaladta a híd építésének a költségét.”
A híd alatt egy távhővezeték, a szerkezetben pedig 15 védőcsőben elektromos vezetékek, vízvezeték és különböző optikai kábelek is futnak.
A kivitelezés alatt talán a legnehezebb az volt, hogy az őszi nagyobb esők alatt kezdhettük el a munkát és néha hiába tereltük el a vizet, átfolyt a duzzasztógáton - mondta mondta Csorna László, a C és R Közlekedésépítő Kft. ügyvezetője.
"Előre gyártott beton keretelemeket építettünk be a megfelelő alapozás után, ami nagyon látványos része volt az építésnek. Nem úgy mint amikor a különböző kötési időket kellett kivárni és ilyenkor egy külső szemlélő csak azt látja, hogy áll az építkezés és semmi nem történik.”
A híd átadásával ismét biztosított a Fürdő sor és a Fürdő utca közötti közúti kapcsolat és a gépjárművek áthaladása.