-
Biztonságosabb lett az út
Elkészült a Kassai utca - Verbói utca kereszteződésének átépítése, amely régi igény volt már az utcában, ugyanis a szélesítéssel sokkal biztonságosabb lett a be és kihajtás. A Verbói utca nemrégiben történt felújításakor fogalmazódott meg a csomópont átépítésének igénye.
2024.04.29. -
Elkészültek a tervek a felújításra
Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.
2024.04.25. -
64 új kórterem a kórházban
Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.
2024.04.23. -
Fejlesztések Csalán
A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.
2024.04.22.
Elkészült a kerékpársáv a Rákóczi út Széna tér - József utca közötti szakaszán
A hálózati fejlesztések tovább folytatódnak a Móri út felújítása és a Kiskút útja átépítése kapcsán, a Vasútállomásnál pedig új, fedett biciklitárolókat helyeznek majd ki.
„Az arra közlekedők már láthatták, hogy elkészült a Rákóczi út Széna tér és József utca közötti szakaszán a felújítás és a kerékpársáv-építés. Azért kiemelten fontos ez, mert kulcsszakaszt jelent a kerékpárutak hálózatosodásában Fehérváron. A kerékpárnak ugyanis csak akkor van valós esélye alternatívaként az autó mellett, ha a lehető legtöbb helyet lehet elérni vele külön sávon, úton.
Persze, egy teljes hálózat kiépítése években és százmilliókban, ha nem milliárdokban mérhető folyamat, de dolgozunk rajta, egyszerre egy-két kisebb szakasszal. Az eddig elkészült sávokon túl, szintén uniós támogatásból a Móri út első ütemének felújítása és a Kiskút útjának átépítése is tartalmaz kerékpáros-fejlesztést is.
Leggyakrabban a holland példát szokás felhozni a kerékpáros fejlesztések kapcsán. Az azonban gyakran kimarad a példákból, hogy a hollandok a '60-as, '70-es években kezdték a maguk fejlesztéseit és saját bevallásuk szerint is évtizedekbe telt, mire kialakult az a hálózat, legfőképp pedig az a közlekedési kultúra, mely egyébkén valóban irigylésre méltó.
Dolgozunk tehát tovább, felkészülnek az új, fedett kerékpártárolók a Vasútállomáshoz.”