-
A zenei nevelésért
Zimber Ferencné óvodapedagógus, Csikós-Árky Brigitta ének-zene tanár és Oláhné Nagy Klára zongoratanár kapta a Székesfehérvár Zenei Nevelésért Díjat idén. A gálahangverseny keretében rendezett szerda esti díjátadón a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium növendékei, a Kodály Zoltán Általános Iskola és Gimnázium tanulói, a Zentai Úti Általános Iskola kórusa, valamint a hosszúsétatéri óvodások köszöntötték a díjazottakat.
2024.05.16. -
40+ jubileumi műsor
A Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium volt és jelenlegi Népzene tanszakos növendékei, tanárai 40+ jubileumi műsorral és táncházzal várják az érdeklődőket, családtagokat, barátokat, rokonokat, az iskola minden növendékét és tanárát a Szent István Hitoktatási és Művelődési Házba 2024. május 16-án, csütörtökön 17 órára.
2024.05.16. -
Új darabot mutatnak be
Ismét új darabot mutat be a Vörösmarty Színház társulata. Az Iphigenia Auliszbant szombaton láthatják először a Kozák András stúdióban az érdeklődők.
2024.05.16. -
Firokonf Fehérváron
Idén immár tizenhatodik alkalommal gyűltek össze a római kor történetével foglalkozó magyar kutatók. A Firokonfnak idén Székesfehérvár adott otthont.
2024.05.16.
A Vágy nevű villamos bemutatójára készülnek a Vörösmarty Színházban
A vágy villamosa 1947-ben íródott és ezért 1948-ban a Pulitzer-díjat kapott Tennessee Williams.
A mű a II. világháború utáni Amerikába kalauzolja el az olvasókat, oda ahol egy új, eltérő ambíciókkal generáció kezd felnőni, feszültséggel teli a légkör, de születőben van egy új világ. Bagó Bertalan, a Vörösmarty Színház művészeti vezetője szerint a tengerentúlon történtek hasonlítottak hazánk rendszerváltás utáni időszakára, így jött a felismerés, hogy Tennesse drámáját a magyar viszonyok közé adaptálja.
A darabban Tóth Ildikó, Kádas József, Varga Lili, Kricsár Kamill, Kiss Diána Magdolna, Sághy Tamás, Tűzkő Sándor, Kerkay Rita, Juhász Illés és Ionescu Raul is szerepel.
„Tennessee A vágy villamosának megírásával különösen aktuális történetet dolgozott fel és vetett fel húsbavágó kérdéseket. Amennyiben a New Orleans környéki történetet vinnénk színpadra, az számunkra túl távoli lenne. Azt a világot akartam visszahozni belőle, ami akkor foglalkoztatta az embereket és minket is a kilencvenes évek derekán hazánkban.” – mondta Bagó Bertalan.
Hamvai Kornél fordítását felhasználva Tucsni András dramaturg és Bagó Bertalan rendező arra törekednek, hogy Tennesse elképzeléseivel ellentétben azok a szerepek, amelyek kevésbé voltak frekventáltak a darabban, legyenek jobban kibontva és derüljenek ki az egyéni sorsok.
„Ez egy realistának tűnő történet, de nem az, sokkal inkább egy költői, szimbolikus rendszerre felépített darab. Legfontosabb üzenete, hogy addig, amíg a múltban történteket nem zárjuk le, hiába is költözünk el bárhová, nem fogunk tudni új életet kezdeni. Rendezésemben arra is keresem a választ, hogy miért nem tanulunk a hibáinkból, ez olyan mintha nem fejlődnénk és ennek sötét ereje lehet, ettől kicsit pszicho thrilleres is a történet." – tette hozzá a rendező.