A Kodolányi Főiskola vendége volt Magyar Bálint oktatási miniszter

A KJF hallgatói előtt Magyar Bálint oktatási miniszter az Universitas program alapjairól beszélt, majd a felsőoktatás átalakításával kapcsolatban felvetődő kérdésekre válaszolt. Bevezetőjében Magyar Bálint beszélt a felsőoktatási intézmények belső irányítási reformjáról, amely a minisztérium reményei szerint átalakítja a jelenlegi viszonyokat. Ennek érzékeltetésére a miniszter egy vidéki egyetem példáját hozta fel, ahol jelenleg hat filozófia tanszék van...

2004.05.25. 16:19 |

A KJF hallgatói előtt Magyar Bálint oktatási miniszter az Universitas program alapjairól beszélt, majd a felsőoktatás átalakításával kapcsolatban felvetődő kérdésekre válaszolt. Bevezetőjében Magyar Bálint beszélt a felsőoktatási intézmények belső irányítási reformjáról, amely a minisztérium reményei szerint átalakítja a jelenlegi viszonyokat. Ennek érzékeltetésére a miniszter egy vidéki egyetem példáját hozta fel, ahol jelenleg hat filozófia tanszék van...

Magyar Bálint kiemelte, az elmúlt években számos új kar és szak indult az állami felsőoktatási intézményeknél ellenben semmi sem szűnt meg. A miniszter beszélt az Universitas program hallgatói csomagjáról is, ennek keretében az E.U-s országokban folytatott tanulmányokhoz is igényelhető lenne a diákhitel, a megszerzett krediteket pedig már szeptembertől vihetnék a hallgatók magukkal ha külföldi felsőoktatási intézményben folytatnák tanulmányaikat. Magyar Bálint beszélt az infrastruktúra fejlesztésről is, az OM elképzelései szerint magántőke bevonását ösztönöznék új kollégiumok, oktatási infrastruktúra kiépítésénél.

Egy, a Kodolányi János Főiskolát is érintő kérdésre válaszolva a miniszter kijelentette: nincs veszélyben a tanárképzés Magyarországon, és nem kell tartani a diplomás munkanélküliek nagy számától, annak ellenére sem, hogy a "bolognai folyamat" néven ismert EU-harmonizációs felsőoktatási reform nem teszi lehetővé a hagyományos főiskolai szintű tanárképzést. A rendszer előírja, hogy minden "bachelor" szintű tanári végzettséget nyújtó intézménynek lehetővé kell tennie, hogy hallgatói továbbléphessenek és "master" szintű végzettséget szerezhessenek választott szakukon.

Magyar Bálint a kommunikációs képzésekről szólva kiemelte: a jövőben erősíteni kell a kommunikációs képzések társadalomismereti hátterét, hogy a tanszékek "komolyabb alapot" biztosítsanak a leendő újságíróknak. Mint fogalmazott: a kommunikáció tanszékek "újságírók áradatát ontják a piacra, és nem biztos, hogy ezek a diplomások minden esetben felkészültek a pályára".