900 milliós állami támogatás a fehérvári közösségi közlekedésre

 Egy 2006-ban született rossz kormányzati döntés nyomán az állam a saját cégeinek, így az Alba Volánnak sem adta oda az általa biztosított kedvezményeket. Ezt a veszteséget azóta az önkormányzatok fizetik. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen összességében 1,7 milliárd hiány keletkezet, melyből 900 milliót a nemzeti vagyonkezelő és a közlekedési társaság finanszíroz. Az önkormányzat pedig kamatmentesen fizet tíz év alatt mintegy 830 millió forintot. A megállapodásról Mészáros Attila frakcióvezető-helyettes tartott sajtótájékoztatót.
2012.08.23. 13:53 |
Egy 2006-ban született rossz kormányzati döntés nyomán az állam a saját cégeinek, így az Alba Volánnak sem adta oda az általa biztosított kedvezményeket. Ezt a veszteséget azóta az önkormányzatok fizetik. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen összességében 1,7 milliárd hiány keletkezett és a társaság ezért felmondta a várossal a helyi tömegközlekedésre működtetésére vonatkozó szerződést.
Mészáros Attila a Fidesz frakcióvezető-helyettese a Jancsár utcai buszmegállóban tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy néhány napja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel egy olyan finanszírozási javaslatig jutott el a városvezetés, ami megoldást jelent a problémára és nem kell bevezetni augusztus végén az új menetrendet. Ez azt is jelenti, hogy a hamarosan aláírásra kerülő új megállapodás rögzíti: 2012 december 31-től visszamenőlegesen a város és az Alba Volán között nem lesz semmilyen követelés.
 
 A vagyonkezelő és az Alba Volán 900 millió forintot utólag finanszíroz az 1.7 milliárdos hiányból, a városnak pedig 830 milliót kell ütemezetten, kamatmentesen fizetnie tíz év alatt. Mészáros Attila hangsúlyozta, hogy az új megállapodás megkötése után az önkormányzat 200 millió forintot átutal az Alba Volánnak és a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt 63 milliós részletekben törleszti a város önkormányzata.
A fenntartható tömegközlekedés érdekében az eddigi 100-110 milliós éves támogatás helyett 224 millió forinttal támogatja a közösségi közlekedés működtetését az önkormányzat. Természetesen a tömegközlekedés átalakítása nem áll le, a tervezett új járatokhoz a menetrendet több ezer vélemény, sajátos élethelyzet és az ipari parkokban működő üzemek műszakrendjéhez igazítva vezetik majd be.